Gå til innhold

Ny mobil, men hvilket abonnement og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er en jungel der ute det vet vi alle. Jeg forsøker å sammenligne priser på nykjøp, og blir mer og mer forvirret.

 

Om vi legger selve telefonen tilside og antar det valget for gjort, gjenstår det å finne ut hvilke andre kostnader man må dra på seg. Etter en liten runde på Kelkoo's web fant jeg ca. 20 forskjellige abonnementsalternativer fra 5 forskjellige butikker for samme telefon. Priser fra kr. 80 til kr. 2949.

 

Dere som er erfarne i dette. Hvilke generelle retningslinjer er det for

valg av abonnement og leverandør? Hva er det greit å vite noe om før man skriver på?

 

La meg anta noen få forutsetninger.

Dette er en nyetablering.Innmeldingsavgift? Det er kanskje greiest å kjøpe et abonnement?

Jeg er ingen storforbruker, ennå :-), så 4-5 telefoner om dagen til både fast telefon og

andre mobiler antar jeg rekker. Under 10 meldinger om dagen. Stort sett SMS. Kanskje litt høyere telefonaktivitet i helgen. Kontantkort? Mer?

 

Mvh,

Durque

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Jonas SH.

Jeg undres allikevel. Anbefaler du at man kjøper en telefon til full pris og så velger abonnement '

etterpå. Det overrasker meg i såfall. Jeg trodde kjøp av mobil inkl. ett eller annet abonnement mulig med bindingstid ville falle rimligst ut?

 

Mvh,

Durque

Lenke til kommentar

viss du sjekker http://www.norwegiantelecom.no/ så finner du noen mobiler hvor man må binde seg til Chess for å kjøpe. Disse er ganske rimelige. Men det gjelder ikke så alt for mange mobiler, og det er forskjellig nesten fra uke til uke, hvilke mobiler som kan bindes. De mobilene det står "Chess Pris" på er mobilene som kan bindes. Men da går det ikke binde seg til de billigste abb.

Lenke til kommentar
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Flyttes på grunn av feilposting. Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Siden du ikke bruker tlf din så fryktelig mye så lønner det seg kanskje ikke å kjøpe seg en tlf med abonnement. De fleste billige tlf selges jo med et abn. med "høyere" avgift i mnd enn andre.. Da hvis du senere finner ut at du vil bytte blir du sittendes igjen med bindingstid.

Da burde du sjekke ut hvor lang bindingstiden er og hvor mye gebyret er på.

 

Spørs jo hva og hvor mye du kommer til å bruke tlf din..

 

Men Netcom Youngtalk er jo et godt valg... :)

Lenke til kommentar
NetCom er etter min mening beste valg! Om du er ung, NetCom YoungTalk. Nette til NetCom er neimen ikke langt fra Telenor sitt nå! Anbefaler ikke akkurat teleleverandører som bruker NetCom og Telenor sine nett, for det er mer problemfylt og noen ganger tregere også!

Mer problemfylt og tregere?? Hva mener du med tregere? Hørt slik!

Og Netcom youngtalk er jo shitdyrt å ringe med. Hvis du ringer mye da.

Lenke til kommentar

Avhenger litt av hvilken telefon du ønsker og hva slags tilbud du finner på den.

 

Eksempelvis hvis du ønsker en LG7100 vil det uansett lønne seg og kjøpe denne med abbonement. Man får den til 99 kroner hos Elkjøp. Telefonen vil da koste deg totalt 1847 kroner når du har betalt innm. og abbonementet i et år. Dette er billigere enn man får telefonen uten abbonement. Man kan jo bare la sim-kortet ligge og ta et annet abbonement(moby,chess.....) istedet hvis man ønsker.

Lenke til kommentar
NetCom er etter min mening beste valg! Om du er ung, NetCom YoungTalk. Nette til NetCom er neimen ikke langt fra Telenor sitt nå! Anbefaler ikke akkurat teleleverandører som bruker NetCom og Telenor sine nett, for det er mer problemfylt og noen ganger tregere også!

Mer problemfylt og tregere?? Hva mener du med tregere? Hørt slik!

Og Netcom youngtalk er jo shitdyrt å ringe med. Hvis du ringer mye da.

Nå er det jo bare Telenor og Netcom som har satt opp nett i Norge da.

Alle de andre operatørene leier bare av Telenor eller NetCom

 

Dessuten er det jo bare Telenor som har UMTS, og det er jo det raskeste nettet du får til Mobiltelefoner per dags dato! :!:

 

Edit: Beklager. det finnes også et sånt "lokalnett" i Oslo, hvis ikke jeg tar feil

Endret av Lars86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...