Gå til innhold

FPS trøbbel? hjelp?!?

Anbefalte innlegg

Kjørte tidligere både betaen og retail fullt på alt av graffik. Så begynte jeg plutselig å lagge som f... har prøvd å sette ned grafikken til 1024x768 men til ingen nytte, da jeg flyr f.eks fra Ironforge til Loch Modan har jeg kansje 5 screens før jeg må vente 1min til jeg "spawner" i Loch Modan. Og i Ironforge, Stormwind og spess i nærheten av Goldshire ligger jeg nesten altid under 5fps. Har prøvd med nye Skjermkort drivere, men ingen verdens ting skjedde. Tenkte jeg skulle teste nye HK drivere og evt installere spillet på nytt. får nærmere 15000 i 3dmark2001 og i WoW lagger det som et helvete på lav oppløsning. Har kjørt Ad-Aware, men ikke antivirus. :cry:

Datan:

2,2ghz 3400+ AMD 64

GeForce XFX 6600GT

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB

(har et råttent lydkort men det kan vel ikke lagge hele spillet og spess FPS når lyden er perfekt 100% av tiden?)

(min andre data takler det suverent og er så og si aldri under 20fps, den er 1,1ghz, 512mb SD Ram, Radeon 9000)

Håper noen har noen bra forslag, Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse

Det det er mange spillere lagger det slikt som du beskriver. Hadde heller ingen problemer i betaen, men om jeg drar til IF på en søndags kveld så vil de fleste merke litt lagg/bildefrem visning. Noe som hjalp ganske mye for meg var rett og slett å reinstallere spillet(tror noen addons/UI's kan ha noe av skylden for det).

Som nevnt så kan det være ekstra lag'ete på enkelte tidspunkt i døgnet, har du prøvd begge pc'ene på samme tidspunkt? dvs når det lagger på den ene så kjøres det fint på den andre?

Hvilken type nettverk kjører du forresten? Tråd / Trådløst.

Hadde lignende problem selv når jeg kjørte trådløsnett, jeg måte inn å endre noe innstillinger på nettverkskortet før det ble bedre.

Å investere i mer RAM er vel typisk standardsvar, men uten at jeg er hardwareguru så vil jeg si 512 er nok minne. Jeg spiller selv med 512 minne og opplever kun lag inni store byer med masse spillere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...