Gå til innhold

Rogue eller Shaman, klarer fortsatt ikke bestemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topic: Klarer fortsatt ikke å bestemme meg (kunne ikke ha langt nok)

Som kanskje noen vet lagde jeg en tråd om dette før retail, men klarer fortsatt ikke. Starta begge og har pr. idag en lvl 19 rogue og en lvl 20 shaman.

Lurer på om noen kan ramse opp ting som er veldig kule i høyere lvl'er. I PvP'ing.

Alle har jo sett Daddar's PvP filmer og jeg har sett noen shaman PvP filmer. Klarer f*** ikke å bestemme meg. Shaman er kjempegøy, men jeg syns det er såå kjempegøy å snike rundt også.

Vil gjerne komme oppi høy lvl for å teste ut så lurer på om noen kan fortelle meg hva som er bra med shaman/rogue i høyere lvl's og hva som er gøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sannelig ikke lett å velge klasse. Ta en terning, Shaman kan være fra 1-3 og Rogue fra 4-6, så triller du 10 ganger, og velger den klassen du får flest ganger.

Skrevet (endret)

Jeg har både en Rogue (lvl 35) og en Shaman (lvl 17) på en PVP server (Shaman Tauren på "Shattered Hand" og Rogue Nightelf på "Mannoroth").

Velger du Rogue ;

- Slipper du å være så "nervøs" for å bevege deg i PVP soner, du kan velge å gå stealth og kommer det stort sett unna hvis du blir oppdaget - ved å bruke "vanish".

- Det er lett å få exlporation xp, samt at du kan finishe flere missions som stealth.

- Du får high damage output. Du kan bla. redusere armor til warriors og palladins i PVP. Rogue's har masse tøffe skills som rocker i PVP, for ikke å glemme alle de gode poison'ene du lærer etterhvert.

Velger du Shaman ;

- Du har ikke like lett for å bevege deg udetektert (iallefall ikke min digre Tauren Shaman ...). MEN! Fra lvl 20 så får du "ghost wolf" som gjør deg om til en ulv med 40% speed increase - en nesten gratis "mount". Den gjør det lettere å slippe unna situasjoner.

- Shaman har sinnsykt masse forskjellige spells. En Shaman er nesten som en warrior og kan bruke shield og 1h mace (du kan også senere lære å bruke 2h mace). Fra lvl 40 kan en Shaman bruke mail armor, som gjør han til en dødelig drapsmaskin kombinert med tøffe spells.

- Nevnte jeg at en Shaman faktisk kan gå på vannet !? (et spell du får fra lvl 28). Shaman's kan også puste under vann med et annet spell du får.

- Du kan både self heale og team heale ! Team healingen er ikke like effektiv som en Priest sine skills, men den funker. Self healing fungerer svært godt.

- Shaman's får "Frost Shock" fra lvl 20. Gjør etterhvert massivt med damage, samt at fiendens fart sløves ned til 50%.

- Shaman kan resurrecte andre spillere som er døde, koster bare en liten klatt mana. Og kulest av alt ; Du kan resurrecte degselv hvis du dør !! Du slipper altså å løpe tilbake til liket ditt hvis du er langt unna og ingen andre kan rezze! Hvis du bruker et par talent poeng på denne skillen, kutter du ned tiden drastisk mellom hver gang du kan self-resurrect.

- Shaman's har flere typer totem's som kan brukes. Man kan ha 4 forskjellige totem'er framme på en gang, som hver gjør livet surt for din motstander (bla. fire totem som skyter ild på han, kombinert med en totem som setter farta hans ned, kombinert med en totem som healer deg og tilsist en totem som absorberer alle skadelige spells som egentlig skulle truffet deg - alle disse på en gang, i tillegg deg som hamrer løs og bruker dine egne spells).

Jeg vil anbefale Tauren som valg for en Shaman.

Grunn for å velge Tauren fremfor noen andre, er helt klar ;

- Tauren har mer HP !

- Tauren kan bruke "War Stomp" som er en 2 sekunders stun, akkurat nok tid til at du kan slippe unna en farlig situasjon eller rekke å heale uten å bli forstyrret. Shaman's har ikke noen andre stun's, derfor er denne GULL VERDT !!

- Tauren har ekstra skillls i Herbalism. Som Shaman synes jeg det er veldig greit å være Herbalist / Alchymist, så jeg kan mekke noen gromme potions. Det å kunne lage sine egne Mana potions til bruk under kamp, er noe jeg ikke kan klare meg uten (du kan ikke bruke vanlige mana påfyll under kamp - du må bruke potions).

Rogue'n min er satt på pause inntil videre ...

Jeg digger min nye Shaman og kommer til å fortsette med han !

Jeg synes helt klart det virker tøffere å være Shaman fremfor Rogue !

Og en annen ting ; Det finnes så sinnsykt masse Rogue's hos både Horde og Alliance. Men bare Horde kan bli Shaman. Det finnes derfor færre Alliance som vet hvordan de skal hanskes med en Shaman når dere møtes (og svært få kan hanskes med en velspillt Shaman i PVP ....).

Shaman er helt klart det råeste jeg har prøvd i WOW hittil (har spille alle classes til minimum lvl 10). Min Shaman er helt klart den som kommer til å bli min main - Rogue er dritkjedelig i forhold !

Edit; Skriveleif!

Endret av Digitize
Skrevet
Rogue er dritkjedelig i forhold !

Ikke si slikt, jeg er jo glad i Roguen min :blush:

Hehe, dette er bare min mening !!

Hold deg til den du selv liker best å spille med, det er det viktigste !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...