Gå til innhold

Xbox bios borte vekk?


Lou

Anbefalte innlegg

Har kjørt med en Aladdin Advance chip i ca 1 år.

Alt har vært bare lekkert, helt til nå. Skulle nettopp bytte spill, og var så uheldig at jeg trykket inn av/på knappen mens cd skuffen var på vei ut.

Resultat: Xboxen booter ikke lengre :cry:

Den starter opp, gir feilmelding 16, og blinker rødt-gult.

Vet dette høres snodig ut, men det er fakta. Det virker faktisk som om jeg sitter med en chip uten bios. Har vanskelig for å tro at det plutselig skal være noe fysisk galt med chippen. Boxen står dønn i ro i et stereo rack.

Noen som vet hva jeg må gjøre for å legge inn bios på nytt? Er det mulig ved hjelp av en pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjørt med en Aladdin Advance chip i ca 1 år.

Alt har vært bare lekkert, helt til nå. Skulle nettopp bytte spill, og var så uheldig at jeg trykket inn av/på knappen mens cd skuffen var på vei ut.

Resultat: Xboxen booter ikke lengre :cry:

Den starter opp, gir feilmelding 16, og blinker rødt-gult.

Vet dette høres snodig ut, men det er fakta. Det virker faktisk som om jeg sitter med en chip uten bios. Har vanskelig for å tro at det plutselig skal være noe fysisk galt med chippen. Boxen står dønn i ro i et stereo rack.

Noen som vet hva jeg må gjøre for å legge inn bios på nytt? Er det mulig ved hjelp av en pc?

Kjøpe ny chip?

Lenke til kommentar

Hvis ikke den booter på evox plate(sjekk at du har mekket cd'en korrekt) er det vel biosen ja, og hvis den ikke booter en dritt må du bytte chip, evt få programmert chippen i en programmerer(hvis det finnes til chip'en din). Du kan jo laste ned slayers auto installer bare for å teste. Men det høres jo merkelig ut at den skulle svikte plutselig. Kan vere transistorene(L1 BT) som har tatt kvelden, BT er jo "connecta" med eject funksjonen på et eller annet vis(lett å skade disse hvis du lodder direkte på dem nå du installerer aladdin chippene, så.....

Lenke til kommentar

Frykter dette ender med chip bytte. Det eneste jeg er litt usikker på er at den prøver å lese platen som står i. Med plate i når jeg starter, tar det et sekund eller to ekstra før 16 meldingen kommer. Ville den skjekket cd/ dvd- stasjon uten bios?

Tror jeg må hive hd'en i pc'en og prøve et dashbord-bytte.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hvis ikke den booter på evox plate(sjekk at du har mekket cd'en korrekt) er det vel biosen ja, og hvis den ikke booter en dritt må du bytte chip, evt få programmert chippen i en programmerer(hvis det finnes til chip'en din). Du kan jo laste ned slayers auto installer bare for å teste. Men det høres jo merkelig ut at den skulle svikte plutselig. Kan vere transistorene(L1 BT) som har tatt kvelden, BT er jo "connecta" med eject funksjonen på et eller annet vis(lett å skade disse hvis du lodder direkte på dem nå du installerer aladdin chippene, så.....

trenger ikke lodde rett på dem, finnes alternative punkter forL1, Bt og L2... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...