Gå til innhold

{$post['post']} i Invision Power Board

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg holder på å endre litt på et skin i Invision Power Board, og har i den forbindelse kommet ut for et problem. Jeg vil endre på den linjen over sitater, det vil si den linjen der det står QUOTE (Forfatter @ dato). Jeg har allerede lagt inn en linje i CSS-filen som definerer hvordan det hele skal se ut, men spørsmålet er hvordan jeg kan legge henvisningen til denne linjen inn i selve emnevisningen.

I html-filen henvises det bare til {$post['post']} der innlegget står i hvert enkelt innlegg, så jeg regner med at det er denne jeg må redigere for å få det hele til å fungere. Mitt spørsmål er da som følger: Hvor finner jeg denne {$post['post']}, dersom det er den jeg må redigere. Hvis ikke, hva må jeg gjøre?

Takker for svar.

Endret av PelsJakob
Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne {$post['post']} er da selve posten, skal du ha inn noe css dill med den i er det jo bare å legge til for eksempel:

<div id="xxx">

{$post['post']}

</div>

Såre enkelt :)

Skrevet (endret)

Jo, men problemet er at jeg ikke skal ha «noe CSS-dill» i hele posten, men kun på sitatene (eller rettere sagt overskriften på sitatene). Når det henvises til {$post['post']}, må det jo være et annet sted hvor det er definert hvordan {$post['post']} er sammensatt med hensyn til sitater, tekst, etc.

Endret av PelsJakob
Skrevet (endret)

Takk for tipset. Jeg fant frem til den aktuelle passasjen, og den følger her:

return array( 'START' => "</div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><b>{$possible_use[$in[STYLE]][1]}</b>{$in[EXTRA]}</td></tr><tr><td id='{$possible_use[ $in[STYLE] ][0]}'>",
         'END'   => "</td></tr></table><div {$in[TYPE]}='{$in[CSS]}'>"
       );
}

Jeg skal altså endre på den første td-en, og sette id='quotetop' der. Det fungerer imidlertid ikke å skrive det rett inn; det ser ut til at man først må definere en {$possible_use[ $in[sTYLE] ][2]}, og så henvise til denne. Jeg har forsøkt å henvise til den samme som i den andre td-en ({$possible_use[ $in[sTYLE] ][0]}), og det fungerer (men da ser selvsagt de to td-ene helt like ut, hvilket ikke er det jeg ønsker). Problemet er at jeg ikke finner noe sted i filen hvor disse er definert. Noen tips? :)

Endret av PelsJakob

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...