Gå til innhold

MIN P4 2.ghz!


trulsta

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 NW @ 2.ghz.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan klokke til mer enn 2.3..ofte når jeg endrer FSB vil ikke pcen starte..jeg trykker svenske knappen et par ganger..venter og til slutt booter den med default bios setinger! Har et MSI ULTRa 266 HK, 512 MB DDR RAM, og et chieftec 340W. Ingen tillegs vifter.

 

CPU er også på ca 50C når jeg booter UTEN å ha klokka..?! Hvor langt kan jeg eventuelt gå?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel også øke spenningen litt. Høres høyt ut for så liten klokking syntes jeg. Kanskje minnet ditt setter en stopper for FSBen. Gi mere specs så kanskje jeg kan hjelpe mer.

 

Når det gjelder tipset om tillegsvifter så gir ikke det noen effekt rett etter oppstart. Vi prater nå om en halv time med litt hardkjør før den vifta trengs. Det kan umulig ha noe med at den ikke booter. Sett på kjølern ordentlig! *kremt* Kjølepasta...

_________________

Asus P4B533-E

Pentium 4 2,26GHZ@3,1GHZ (180x17)

2x Corsair 256MB PC3000 DDR :roll:

Gainward GF4 Ti4400 330/690 by NvMax

 

En gammel Swiftech MC462 er fin og ha :grin:!

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-06-22 19:21 ]

Lenke til kommentar

MrA, jeg ser du kjører drømmeoppsettet mitt :smile: Du har samme PC som jeg skal kjøpe etter sommeren. Ser også du klarte å klokke 2.26 til 3ghz... men er dette med retailvifte?? Og hvordan fungerer Corsair ramen?? Har siklet etter den brikka lenge, ser du kjører den i 170mhz, uten stabilitetsptoblemer??

Lenke til kommentar

ChriZno, nei det er ikke med retail kjøler, men denne: http://www.swiftnets.com/products/mc462.asp .

Noe jeg kjøpte for en tid tilbake, egentlig til en AMD Athlon 1000 ett eller annet. Har ikke rå til noe annet akkurat nå, så jeg fant fram det gammle monsteret. Selvklart med Artic Silver (2)

 

Idle temp: 48C

Load temp: 54C

 

Men er helt sikker på at de nye Swiftechene klarer samme hastighet, er trossalt bare overklokking på rundt 700mhz...

 

FSBen kjøres per i dag på 180MHZ, men dog bare med CAS 2.5. CAS 2 blir litt ustabilt. Jeg klokket ned til 133 for å kjenne forskjellen, og jeg må si at det går en "del" raskere med 180MHZ FSB. Corsairen min er spesifisert til å gå så høyt så den skal da være stabil. AGP,PCI-divider på HKet mitt går av seg selv :razz:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...