Gå til innhold

Modifisere PSX ratt til usb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett logitech wingman formula force gp ratt, og ett gamester ratt til min gamle ps1 maskin.

Det som jeg tenkte var att det kunne vært greit med clutch i spill som Liveforspeed, Nascar racing osv. så jeg lurte på om det kunne godt ann og ta en gammel usb kabel og fikse det slik att den ene pedalen(gass'n) kunne fungert i usb porten som en egen "kontroll" eller noe.

En usb kabel har vel +/- 5v og Data +/- kabler (altså 4stk. til samen. 2 med strøm) og kabelen fra pedalene til gamester rattet har 4kabler. Går ut ifra at det er 2 til hver pedal, altså ett signal sendes og så sjekkes det hvor mye strøm som kommer til tilbake og sånn kan den regne seg ut til hvor mye gass jeg gir.

Hvis jeg da f.eks kunne loddet data - på før den ene pedalen(finner rett kabel ved og åpne og sjekke farge koden) og data + etter pedalen sånn at pedalen fungerer som en variabel motstand, ville dette fungert da?

Hvis noen har erfaringer med dette, info, linker eller noe sånn hadde jeg blitt veldig gla :thumbup:

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...