Gå til innhold

Ny spill-PC, under 20000;- Er delelisten OK?


Anbefalte innlegg

Har satt opp en liste med deler på www.komplett.no

( http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...9D-FE64C0189D75 ) og håper noen av dere hardwarespesialister kunne si meg om dette er et oppsett som funker eller om dere har noen forslag til forandringer :) Vil holde meg under 20000;- PCen skal brukes til spilling og til noe videoredigering.

Har hørt at det kan være vanskelig å få plass til større cpu-vifte pga hovedkortet. Er det noen som kan bekrefte\avkrefte dette? Eventuellt noen som vet om bedre vifter en boxed som passer?

 

Håper på konstruktive innlegg :)

 

På forhånd takk!

 

Edit

 

Her er linker til de forskjellige delene:

 

Hovedkort: ABIT Fatal1ty AA8XE

CPU: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Minne: Crucial DDR2 PC4200 1024MB CL4 Unbuffered,1.8V,128Meg x 64, 240pin

Kabinett: Cooler Master Stacker

Systemdisk: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Ekstra disker: 2x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Strømforsyning: Cooler Master Real Power 450W m/Strøm indikator

Skjermkort: Sapphire Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI Express,ViVO,Dual DVI-I, Full-Retail

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Endret av Kongenpåhaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvanteprosessor? DDR3? :no:

 

Bytt ut de ekstra diskene med tilsvarende Seagate disker. De støyer litt mindre og yter vel ca. likt.

 

Og så vil jeg foreslå PC5300 RAM, av den enkle grunn at det er bedre. Blir litt som å kjøpe PC2700 RAM til AMD64-oppsettene. Og kjøp uansett 2x512MB. Da drar d nytte av Dual-channel som også gir økt ytelse.

 

Og ikke minst: Jeg tror ikke du får det hovedkortet til å passe i det kabinettet. Kabinettet er kun E-ATX, mens hovedkortet er vanlig ATX.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Takk for innspillene!

 

Skal sjekke om hovedkortet passer i CM Stacker...håper det, for har veldig lyst på det kabinettet! :) Noen andre som vet dette?

 

Skal se litt etter 5300 RAM, høres ut som et bra forslag.

 

Støyen fra harddiskene kommer vel sannsynligvis ikke til å spille så stor rolle i og med at jeg har det hovedkortet som jeg har hehe + CM Stacker (forhåpentligvis) fullt med vifter....regner med det bråker nok til å overdøve de fleste harddisker :)

 

Edit:

 

Har sjekket opp i kabinettet og på produktsiden til CM Stacker står det at den støtter ATX, E-ATX og BTX formater så da er jo alt bare fryd og gammen :)

Endret av Kongenpåhaugen
Lenke til kommentar
Kvanteprosessor? DDR3? :no:

 

Bytt ut de ekstra diskene med tilsvarende Seagate disker. De støyer litt mindre og yter vel ca. likt.

 

Og så vil jeg foreslå PC5300 RAM, av den enkle grunn at det er bedre. Blir litt som å kjøpe PC2700 RAM til AMD64-oppsettene. Og kjøp uansett 2x512MB. Da drar d nytte av Dual-channel som også gir økt ytelse.

 

Og ikke minst: Jeg tror ikke du får det hovedkortet til å passe i det kabinettet. Kabinettet er kun E-ATX, mens hovedkortet er vanlig ATX.

Stacker støtter E-ATX ATX og BTX.

Lenke til kommentar

ja har egentlig alltid hatt geforce før og er vel fornøyd med det, men har lest en del tester og føler det er på tide å teste noe nytt :) + at geforce er litt dyrere med topmodellene sine.

 

Tenkte også at jeg ville ha et VIVO (video-in/video-out) kort, men så kom jeg jo på at jeg har et TV-kort fra før som jeg tenkte å bruke i denne pcen, og det har video inngang. Noen ulemper med å bruke det kortet når jeg skal legge inn video fra videokamera, eller blir det samme kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...