Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke lenger!


Anbefalte innlegg

I går fikk jeg nytt HK, CPU, RAM og vifte. Se følgende to poster for de problemene jeg har opplevd siden i tillegg til specs: problem 1 og problem 2

 

PCen funket bra i går og på morgenen i dag, men plutselig slo den seg av og ville ikke starte. Av feilsøking har jeg gjort følgende:

 

1: Sjekket at viften sitter ordentlig fast: Dette gjorde jeg allerede når jeg så den syke temperaturen, den er skrudd skikkelig fast!

 

2: Sjekket om CPU har noen tegn til å være svidd: Det har den ikke, verken vond lukt eller brune/svarte flekker.

 

3: Prøvd med annen strømforsyning: Akkurat samme resulatet og det var med en 450W forsyning som jeg vet virker.

 

4: Sjekket Powerconnector: Denne ledningen sitter akkurat slik den skal, prøvd utallige kombinasjoner.

 

5: Slettet BIOS: Ja, har prøvd å resette BIOS flere ganger, både ved å ta ut batteriet og kortslutte jumpere.

 

Har ringt kundeservice, men de kunne ikke hjelpe meg - eneste alternatuv var å returnere HK og CPU for testing. Har lenge trodd PSU var synderen men kan virke som det ikke er det. For dere som ikke er kjent med NorthQ kjøleren, så kan jeg si at den monteres med en metall (!) bakplate som ligger rett inn på HK - kan dette ha noe og si? Kikket lenge rundt etter alternative løsninger med virker som om det skal være slik.

 

Er det noen der ute som har noen ideer om hva som kan være galt? Skjønner virkelig ikke hva jeg ikke har testet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...