abrj Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg vurderer å bruke web10.nu til webhosting, og jeg bruker GoDaddy til mine domener, og vil fortsette med det. Er det noen som har erfaring her med å bruke GoDaddy og web10.nu? Her forsøkt å få ut svar fra web10.nu, og siden det haster litt så hadde det vært greit å få et svar. Endret 17. februar 2005 av abrj
myhken Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jeg vurderer å bruke web10.nu til webhosting, og jeg bruker GoDaddy til mine domener, og vil fortsette med det. Er det noen som har erfaring her med å bruke GoDaddy og web10.nu? Her forsøkt å få ut svar fra web10.nu, og siden det haster litt så hadde det vært greit å få et svar. Jeg bruker godaddy.com til halv parten av mine domener, og det funker kjempe fint. Jeg liker å ha domenene mine ett annet sted enn der jeg har hjemmesidene. Og man full kontroll over alle instillinger man ønsker å gjøre på domenene hos godaddy. web10.nu har jeg ingen erfaringer med. Men de er i allefall billige.
abrj Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 (endret) Jeg trenger tilbakemelding fra noen som bruker GoDaddy og Web10.nu sammen, da jeg allerede har GoDaddy til mine domener... Endret 18. februar 2005 av abrj
myhken Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jeg trenger tilbakemelding fra noen som bruker GoDaddy og Web10.nu sammen, da jeg allerede har GoDaddy til mine domener... Men ser ikke helt problemet da....det er jo bare å oppdatere DNS innstillingene hos godaddy til dns serveren til web10.nu, og så kjører du fint som bare det. Jeg tester en rekke webhoster nå, og bytter webhosting på ett av domenene mine opptil flere ganger i måneden, og det har aldri vært noe problem. Hva er så spessielt med web10.nu, som ikke de andre webhotellene har? Gå inn på Manage Domains - Nameservers Summary - Click here to see details or edit - og bytt ut de to DNS serverene, med de web10.nu har.
abrj Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Skrevet 22. februar 2005 Har gått over til Web10 nå. Problemet er at de ikke har egne navneserevere, så du må drive å fylle ut masse Ip'er og greier hos GoDaddy. Får ikke innkommende mail nå, noen som har noen tips på å bruke Godaddy og Web10.nu sammen?
myhken Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Har gått over til Web10 nå. Problemet er at de ikke har egne navneserevere, så du må drive å fylle ut masse Ip'er og greier hos GoDaddy. Får ikke innkommende mail nå, noen som har noen tips på å bruke Godaddy og Web10.nu sammen? Har ikke web10.nu navneservere som f.eks ns.web10.nu?? Høres jo veldig rart ut. Har du spurt supporten om dette? De fleste som driver webhotell har jo navnservere, trodde ikke det var mulig å drive ett uten navnservere. Sjekk med support, og så regner jeg med at du får et par du kan bruke. Så slipper du å styre med IP adresser osv....
abrj Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 Når du har hjemmesiden din hos Web10 og domenet hos GoDaddy kan du ikke bruke Web10's nameservere, du må da gå inn å sette opp DNS'en hos GoDaddy selv... Det er det jeg sliter med å få mailen til å funke...
myhken Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 (endret) Når du har hjemmesiden din hos Web10 og domenet hos GoDaddy kan du ikke bruke Web10's nameservere, du må da gå inn å sette opp DNS'en hos GoDaddy selv... Det er det jeg sliter med å få mailen til å funke... Du tar helt feil der. Du kan ha domenet hos godaddy, og hjemmesidene hos web10.nu og bare oppdaterte Nameservers. Sjekk dette bildet her, det er fra min konto hos godaddy.com Det viser domenet spanskrodvin.com som jeg har hos godaddy.com, men hjemmesidene ligger hos hostdepartment.com og derfor bruker jeg KUN navneserverene til hostdepartment.com Så skaff deg navneserverene til web10.nu, oppdatert nameservers for domenet ditt hos godaddy.com og du er oppe å kjører i løpet av 24-48 timer ( noen ganger tar det så lang tid som 72 timer ) Mail er det som ofte tar lengst tid, og du kan derfor få noen problemer med å få logget på mailen via POP ( outlook osv ). Men smør deg med litt tolmodighet, så er alt løst i løpet av max tre dager!!! Dette er fra godaddy.com og står når du endrer navneserver: Name Servers control how a domain name is resolved. If you are hosting with GoDaddy.com, just select Default Hosting Name Servers and we will fill in the values for you. Or, if you would like to use one of our Parked Pages until you build a site of your own, click Default Parked Name Servers. If you will be using other Name Servers, please select Custom Name Servers and enter them in the spaces provided. Changes to Name Servers may take up to 48 hours to take effect. Endret 23. februar 2005 av myhken2
abrj Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Løsningen ble å bruke gratisDNS.dk, så nå funker det fett... Hjemmesiden min er å finne på http://www.genialweb.com/bjorn
myhken Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Løsningen ble å bruke gratisDNS.dk, så nå funker det fett... Hjemmesiden min er å finne på http://www.genialweb.com/bjorn Ok, så du prøvde ikke forslaget mitt? Som nevnt over har jeg ingen problemer med å bruke godaddy og andre webhotell. Dumt å måtte gjøre det vanskeligere enn det er, men kanskje web10.nu har ett merkelig system (noe jeg egentlig tviler på) Men ndet viktigste er jo at det virker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå