Gå til innhold

SK8V som høres ut som Titanic ved oppstart


norgeeek

Anbefalte innlegg

En kamerat har akkurat satt samen sin egen PC for første gang. Ved boot-up høres den ut som Titanic... Den gir fra sed tre sørgelige piip, et langt fulgt av 2 korte, som den gjentar til noen synes synd på den og skrur den av.

 

Jeg har prøvd å starte den uten både det ene og det andre, har tatt ut alt fra CD-ROM til RAM, men til ingen ytte. Det eneste jeg ikke tok ut var CPU, den satt litt for finurlig til, i allefall der-og-da, der maskinen under et skrivebord, ved siden av en seng... Hjalp forresten heller ikke med en bios-reset.

 

Uanset, noen som kjenner igjen feil-koden?

 

Maskinen våkner, skremmer igang harddisken og blinker litt sporadisk med HDD-LEDen sin, men skjemen får ikke kontakt og maskinen er forøvrig trøstesløs...

 

TBH, maskinen er ikke satt sammen på den helt korrekte måten, teip, papp og spiker (no joke) har gått med for få tingene på plass. Fikk heldighvis bytta ut spikrane som festa HK til chassiet før det var snakk om tidlig power-on testing... Ser ikke helt bort fra ren, enkel kortslutning som synder her, men sånn som det står nå kan jeg ikke se noen åpenbare kontakt-problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...