firji Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 hei. Jeg har nettopp formatert pc'en min etter at den oppførte seg temmelig pussig. Etter windows installasjon gikk jeg inn på min datamaskin og så at min 80GB Quantum funket fint, partisjonene var som de skulle og alt var ok. Normalt var også at de 2 andre diskene mine (WD 160GB + WD 200GB) bare på 128GB, unormalt var det at bare den ene 128GB viste seg i min datamaskin. Så jeg la inn den disk fix'en og får opp begge diskene i computer management, men bare den ene i min datamaskin. Det er ikke et problem i seg selv, jeg trenger bare å formatere 200GB for å få den opp i min datamaskin. Problemet er at jeg IKKE vil formatere vekk 360GB diskplass, da jeg har dem fulle av ting jeg vil ta vare på. Begge diskene viser seg som uformatert (unlocated). Hvordan kan jeg få opprettet et filsystem på diskene UTEN å formatere dem? hvis dette i det hele tatt er mulig. Jeg har prøvd et program der jeg fikk adgang til filene på diskene, men jeg får ikke lov å legge tilbake filer over 64KB, pga. demo versjon av programmet. Jeg trenger altså et program som kan gjøre diskene mine lesbare igjen, og jeg vil helst slippe å formatere diskene først. Noen som kan hjelpe ???
Overguard Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hadde det samme problmet jeg og, fant ingen løsning. Når diskene vises som 128gb så er filene dine "lost". Forresten er det noen som gvet hvordan vi kan hindre at de andre diskene blir formatert uner formatering av C:!?
Christian. Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 (endret) Må vel legge inn sp1 for at windows skal klarer å forstå at diskene er større (gjelder XP) eller sp4 (gjelder 2000) Endret 17. februar 2005 av ChRiStiAn^
firji Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 problemet ligger ikke i at jeg bare får opp 128GB, det bryr jeg meg lite om. Problemet er at diskene ikke inneholder noe filsystem lenger, og at jeg for å få adgang til dem må formatere dem. Trenger et program som bare peiser inn et filsystem som er lesbart for windows. Men om det finnes vet jeg ikke...
Typhon Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Oisann! Du kan prøve ett program som heter Get Data Back som leser disken din, men dette koster deg noen kroner. Noen hundrelapper tror jeg. Men det er vel ikke så ille hvis du vil redde data fra disken?
finfyr Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 GetDataBack er genialt. Reddet en disk for meg også. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå