Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper når jeg spiller.


Anbefalte innlegg

Når jeg f.eks spiller Toca Race Driver 2 så kan jeg kjøre litt, av og til så går det helt fint så stopper pcen. Ingen lagging eller noe, den bare "brå" stopper.

Så når jeg rebooter så er det uklar skrift i biosen. Akuratt så noen har strekt over skrifta i oppstarten på pcen.

 

Dette er hver gang jeg går ut av et spill som krever litt.

Eneste jeg har på pcen som jeg kan spille og gå ut av uten at pcen klikker er Tetris :w00t: Og jeg begynner og bli lei av det spillet :hrm:

 

Pcen er ikke slik når jeg hører musikk, surfer inett eller snakker på msn.

 

Pcen består av:

Amd Xp2800

Abit NF7-S hovedkort

Geforce 4 Ti4200

1024 Mb Geil ram

2x 160gb WD harddisker.

 

PLZ Noen må hjelpe meg ! Haster ! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som når du belastet datamaskinen, så vil den ikke fungere.

Da er det nok varme problemer.

Har du god luftsirkulasjon i kabinettet?

Vet du temperatur på CPU under load?

Skjermkort eller CPU kan bli meget varmt under belastning, så tror nok feilen ligger der.

Kjenn på kjøleribben til GPU og CPU når pc'en "stopper opp", brenner du deg nesten, så skaff deg bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Har et lignende problem - oppstod først i går, men jeg får også Bluescreen med "Dumping Physical Memory" og jeg kan egentlig ikke gjøre noe som helst - den restarter av seg selv etter 1 min ca.. Spilte Doom3 da det skjedde.. har bare 256 mb ram . så lurte på om eg kanskje har torturert minnet mitt..?

Lenke til kommentar
Har et lignende problem - oppstod først i går, men jeg får også Bluescreen med "Dumping Physical Memory" og jeg kan egentlig ikke gjøre noe som helst - den restarter av seg selv etter 1 min ca.. Spilte Doom3 da det skjedde.. har bare 256 mb ram . så lurte på om eg kanskje har torturert minnet mitt..?

Fikk et tips av en kamerat at jeg skulle sjekke ramma mine, har 2x 512 brikker.

Men jeg har troen på sjermkorte mitt.

 

Edit: Det blir bare verre og verre, stopper oftere og oftere, og nå så får jeg helt svart sjerm i 2 sek. så kommer den tilbake. Dette sjer i ute i windows. :w00t:

 

Plz, noen som kan bekrefte at det er sjermkorte mitt som er feilen ? :ermm:

Tviler på at begge ram brikkene mine har tatt kveld :whistle:

Endret av exelec
Lenke til kommentar

les dette nvidia faq

 

Sjekk at ram timings er satt til SPD.

Oppdater HK drivere.

Prøv en annen gfx driver nvidia drivers da noen kort blir ustabile med endel drivere. (du har ett gf4 ...vet at noen opplever bedre ytelse/stabilitet med eldre detonator drivere ...40.72 og 30.82, men det må du nesten prøve selv).

 

jeg for min del kan bare bruke 41.09 ellers blir det bluescreen..lol

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...