Gå til innhold

windows 64-bit et nytt operativsystem?


Anbefalte innlegg

Heisan, jeg har lasta ned amd 64 bits beta versjonen til microsoft win xp, det jeg lurer på er om dette blir et helt nytt opperativ system, eller om den bare erstatter gamle system 32 filer, og om hv som vil skje hvis jeg innstalerer det. vil spill osv fungere som det skal eller vil ''ingenting'' fungere fordi det må være skrevet i 64 bit?

 

håper noen kan svare på dette, for jeg har amd 64 3500+, som da ikke kommer til sin fulle rett i windows 32 bits vrs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første finnes det nesten bare 32 bit applikasjoner pr. dags dato. Så det eneste du vil merke er ytelses forbedring i windows baserte oppgaver.

 

For det andre er 64bit versjonen av windows XP bare en RC (Release Candidate) Så det er vanskelig og få support dersom du trenger det.

 

For det tredje, og kansje det viktigste. Det er ingen lek og skaffe fungerende 64bit drivere til din hardware. Det er ikke bare og installere og tro alt skal virke 100%.

 

(Og det er ingenting nytt i 64bit versjonen heller, det ser likedan ut.)

Lenke til kommentar

Joda du finner de fleste driverne hvis du leiter litt.

 

Noen spill funker også nå i 64bit, hl2 feks. Link finner du HER.

 

Det er værre med viktige oppdateringer fra microsoft, har kommet noen men jeg har hatt problemer med å innst. disse.

 

Er du usikker så opprett en ny partisjon til xp64 og kjør dualboot :roll:

 

Edit:Leifgunnar

Endret av TheRekster
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

 

Emnefeltet endres fra "windows 64 bit" til "Windows 64-bit et nytt operativsystem?"

 

Tråden flyttes også fra "Hardware -> annet om hardware" til "Programvare -> Windows".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...