Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bør sjekkes før kjøp av "Nye" Voyager?


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut familiebilen og har bestemt meg for Chrysler Voyager av "nye typen" dvs 2001 modell eller nyere.

 

Har kommet over en 2001 modell Voyager 2,4 LX automat, 7 seter som har gått ca 80'000.

 

Vet at det var mange automatkasser som røyk på de eldre modellene, men jeg regner med at de nye modellene har fått ny girkasse. Er det andre ting jeg bør sjekke ekstra nøye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det mange andre ting enn kassa som røyk på de gamle modellene, den kassa var etter det jeg mimres en mitsubishikasse (de har vel egentlig aldri lært det med kasser) og 3.3 liters motoren var vel og mitsu, eller lisens av en viss form. Noe usikker på det iallfall. Uansett, Voyager har vist seg i en laaang årrekke å være en bil med tildels alvorlige kvalitetsproblemer (men de må se seg slått av Mercedes Vito, om det er en trøst?), og de nye er dessverre ikke noe unntak. Nå er jeg meget klar over at jeg tråkker i et vepsebol, men amerikanere er ikke bygget for å være driftssikre og pålitelige, i noen slags form. Dieselmotorene var vel bygget i Italia, og det tror jeg fremdeles at de er. En eller annen produsent der nede som lager motorer til Chrysler, (husker ikke navnet) og sammenlagt blir dette en bil som kan bli meget kostbar for familieøkonomien. Jeg hadde aldri valgt en slik bil, men det er fordi jeg vektlegger driftssikkerhet over alt annet, biler som er avhengig av verksteder har jeg hatt før, og ønsker ikke situasjonen tilbake...

Hvis du har råd (sorry den nedlatende tonen, men det er ikke meningen) hadde jeg sett i retning av Toyota Previa, masse plass, kjøleboks, kapteinstoler med armlener, 2 takluker, og en driftssikkerhet foran alt annet... Har selv hatt en slik, og barna elsker den!!! Gjett om de med Sharan/Galaxy/Arhambra (eller noe slikt) misunte meg?

Uansett så får du ha lykke til i bilvalget ditt:)

 

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...