Gå til innhold

Win XP nekter meg delete


Anbefalte innlegg

Har Win XP og det er noen filer jeg gjerne skulle ha slettet, men får beskjed at de er i bruk og kan ikke slettes. Problemet er at de ikke er i bruk, men kan ha vært i bruk av direct connect en eller annen gang.

Hvorfor kan jeg ikke slette det jeg vil, og hvordan kan jeg gjøre det ved å bruke Win XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-21 12:47, zup skrev:

Har Win XP og det er noen filer jeg gjerne skulle ha slettet, men får beskjed at de er i bruk og kan ikke slettes. Problemet er at de ikke er i bruk, men kan ha vært i bruk av direct connect en eller annen gang.

Hvorfor kan jeg ikke slette det jeg vil, og hvordan kan jeg gjøre det ved å bruke Win XP?



Merker ofte dette jeg også. Er i forbindelse med at jeg har brukt Direct Connect !

Detsom skjer er at etter at jeg avslutter DC så starter programmet opp igjen av seg selv og kobler til den hub'en som jeg var på sist. Da dette skjer minimert så er det ikke bestandig jeg får det med meg, men jeg ser ikonet i systray. Mulig du har det samme problemet...ellers så kan det jo hende at det de andre skriver er mer riktig..

Lenke til kommentar

Dette skjer hele tiden hos meg og her er løsninga jeg har forsket meg frem til.

 

1) Trykk windowstast+r, skriv inn cmd og trykk ok

2) Trykk ctrl+alt+del, gå inn på processes og drep prosessen explorer.exe (start menyen forsvinner, ingen fare :)

3) Gå til cmd vinduet og cd deg fram til fila du vil slette og bruk dos kommando for å slette den (delete)

4) Trykk ctrl+alt+del igjen, gå inn på applications, velg new task, skriv inn explorer.exe og trykk ok

 

Håper det funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...