Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kople Bil amp


keirot

Anbefalte innlegg

Har en Ultradrive Z600 forsterker.

Har 4 enkle utganger dvs 2 kanaler, hvis jeg forstår det rett.

Der pluss og minus på utgang 1-2 & 3-4 kan brokoples.

Har 12" SUB og 7x9" som skal koples til dette.

Er det noen som vet hvordan man går fram for å kople dette sammen?

 

Keirot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Z600 kan bro kobles på alle kanalene så den blir 1+1 kanaler. men det jeg lurte på: har du 2 stk 7x9" og 1x 12"? det må vare det du mener?...

 

iså fall må du koble forsterkeren som en 3 kanaler men spørs hvordan du vil ha det. fordi du kan kjøre de 7x9 som full toner/øvre basser eller som basser. Anbefaller deg å bruke de som "mellombasser" (du får med mellontone/diskanten også...) bare med en lav nedre frekvens....

 

OUTPUT MODE setter du til "3"

 

Kanal1 og 2 som kobles til 7x9 inn på respektive 1 og 2 høyttaler utgang og du kan velge delefrekvens, men som nevt bruk den X-OVER på HP og juster den nedre frekvens (HIGH PASS FREQUENCIES) til ca 50-80 hz og oppover, prøv deg frem og lytt mens du vrir på potmeteren. BASS DRIVE skal være OFF

 

kanal 3 og 4 må få en RCA inn -bruk en splitter eventuelt- og sett X-OVER på LP, så justerer du øvre frekvens med LOW PASS FREQUENCIES på cA 60-90Hz, prøv gjerne litt fram her og lytt etter mest stram, kontrolert og definert bass. Her kan du eventuelt bruke BASS DRIVE på ON om du vil ha extra "punch" i bassen, men HUSK at når du bruker den så vil bassen forvrenge fortere ved høyere volum... Subben kobles inn på + på kanal 3 og - på kanal 4, se betgnelsene på høyttaler utgangene med skrift: BRIDGET MONO.

 

Og husk at den forsterkeren ikke tåler noe lavere impedanser enn 4 ohm ved brokobling!! viktig! ellers skjer det samme som den jeg har nå... brente utganger... :whistle:

 

lykke til!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...