Gå til innhold

Hk kan være røke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. jeg har et lite og også et ganske stor problem. Jeg satt her en stille og ganske fin dag .....

Så skrudde jeg på pcn og mus og tastatur funket ikke. Prøvd og byttet plass på mus og tastatur men funket ikke. senere fikk jeg noen til å se på problemet... De prøvde nesten det samme... byttet litt om på kontakter sjekket at alt stod i...

Da jeg ikke fikk noe kontakt med verken tastatur elr mus måtte jeg skru av pcn på gammeldags måte ved å trykke på knappen....

Da jeg skulle boote igjen så kom det bare helt svart skjerm... Jeg gjorde ikke noe med pcn og syntes dette var ganske merkelig for den ville rett å slett ikke boote...

Hva kan feilen være???

kan være at hk er gått an men hvordan kan det ha skjedd.??

ikke vet jeg men trenger vertfall desperat hjelp :hmm:;)

Endret av Curtis Jackson
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du kan prøve det vanlige, fjern alt fra hk, bortsett fra CPU, 1 ram-brikke og skjermkort. Det er kanskje en fordel å også ta ut og sette inn igjen på en orntlig måte de forenevnte delene.

Hvis den fortsatt ikke booter eller piper, så kan du prøve å resette CMOS, altså minnet til BIOS. For å gjøre det kan du enten ta ut batteriet eller skifte om på reset-pin'en til CMOS mens hk er frakoblet strømnettet, og strømforsyninga er avslått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...