Gå til innhold

Får ikke intallert windows på HDD


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med att jeg ikke får installert Windows Server 2003 på nytt. Det er det samme problemet viss jeg prøver med XP. Den booter fint, og jeg formaterer. Når den er ferdig med å kopiere alle filene så rebooter den. Men etter rebooten så stopper den ved "trykk en knapp for å boote fra CD" Jeg gjør selvfølgelig ikke dette. Men da stopper bare maskinen opp der og det står ennå "trykk en knapp for å boote fra CD" og der står den. Har også prøvd å sette HDD som første boot. Men da og stopper den.

Har prøvd å installere Windows på denne maskinen bare med den annen HDD dette virket fint. Har også prøvd denne HDD som står i PC en som jeg skal installerte Windows på i en annen PC,da fikk jeg installert Windows på den, men viss jeg flyttet den over til den PCen som jeg ikke får installert windows på ville den ikke starte fra HDD. Har prøvd og sette HDD som Cable select. Har selvfølgelig prøvd å slette partisjonene på disken å lage en ny.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Maskinen består av:

HK: MSI MS-6330

CPU: Amd Duron 1.3

Ram: SD 512 mb

HDD: Maxtor IDE133 80GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hjelper lite med annen ide port, beste er å boote fra primary ide porten, har hatt samme problem før, fikk innstallert 2k3 på en hdd, men etter en formatering ville den ikke inn igjen, bare stoppet etter booten som du sa, eneste løsningen jeg fant var å bytte disk (den jeg brukte var veldig gammel 6Gb disk) så kan være det som er feil, selv om det er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...