Gå til innhold

Spill/videored. PC, max 10000


Anbefalte innlegg

jeg skal bygge meg en ny PC. jeg skal bruke den stort sett til spill, og litt videoredigering av mine egne små prosjekter...

 

jeg har noen deler klart (jeg vil bruke max 10000 på det som ikke er nevnt her, det som står her kommer i tillegg):

Kabinett

Harddisk (S-ATA)

Mus

Tastatur

Skjerm

DVD-Brenner (IDE)

 

jeg bare lurer på om jeg bør satse på en pentium4 cpu, siden jeg driver med litt videoredigering, eller vil en AMD64 takle litt småting (ikke noen store videoprosjekter). amd er vel best til spill da...og AMD64 3400+ er en del billigere enn P4 3,4 GHz

 

hvis du anbefaler en AMD cpu, kom gjerne med et forslag til hovedkort (sier du at jeg bør ta pentiumen, har jeg funnet et fint et! :)

 

på hovedkortet vil jeg helst ha så mye integrert som mulig, bl.a.:

lydkort, minimum 5.1 surround (gjerne 7.1! :))

Gigabit LAN

Firewire (1394)

USB 2.0

Gjerne også 802.11g WLAN, men ikke helt nødvendig

PCI Express

minimum 3 vanlige PCI-spor

 

trenger også forslag til RAM som passer til hovedkort/cpu, ikke så god på det området (jeg vil ha minimum 1024 MB)

 

forslag til skjermkort er også velkomne, men har lyst på Sapphire Radeon X850XT PE, noen som vet om en webshop som har det på lager til en fornuftig pris? evt snart på lager?

 

fint med sånn ca. prisantydning på hver del også, og hvor jeg kan få tak i dem...

 

glad for all hjelp! :)

 

EDIT:

fant en fin pakke med hovedkort med alt jeg trenger, 1024 MB ram og AMD64 3500+ (sokcet 939) til en fin pris. men jeg har et par (dumme kanskje) spørsmål:

 

1. Det er et SLI hovedkort, men jeg bruke to grafikkort? eller kan jeg f.eks. putte inn et 6800GT kort nå, og kjøpe et til senere?

2. kortet har firewire 1394-b. støtter denne porten også 1394-a? jeg er ikke helt sikker...

 

tror jeg går for denne pakken, en 64bit vil vel gjøre jobben min (tror jeg da!). med mindre jeg putte inn to grafikkort nå da, det har jeg ikke råd til...

Endret av kr0ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...