Gå til innhold

Tråden for de med S700i


Xantix

Anbefalte innlegg

Tenkte at denne tråden kunne fungere som samlested for alle som har en S700i og de som evt er interessert i å kjøpe en. Ber om at dere kommer med relevant info som jeg kan lime inn på denne. Bra linker, tester, tips, erfaringer etc.

 

Hvordan ta bra bilder med S700i:

Mange blir skuffet over bildene med sin nye s700i, det er viktig å huske på at s700i ikke er noe digitaltkamera men fortsatt først og fremst en mobil. Derfor er den noe sær på lys og bevegelse. Det tar litt tid før man lærer seg å ta optimale bilder, men man skal huske på at det bør være godt med lys, helt ute i dagslys og man må være stødig på hånden. Minste bevegelse i det man knipser av kan gi uklare bilder.

 

Hvor stort minnekort støtter s700i?

S700i støtter bare korttypen "memory stick duo" og IKKE "memory stick duo pro" derfor er det i dag en grense på 128mb men det kommer en på 256mb.

 

Kjente problemer/svakheter med S700i

1) Jeg får samme melding om og om igjen, hvorfor og hva kan jeg gjøre med dette?

Løsning: x (noen som vet?) Har selv dette problemet og får samme meldingene 14x i løpet av en dag, og det har holdt på slik i snart 1 uke1!!!!

 

2) Stor svakhet av en så dyr og moderne mobil med så mye intern minne ikke klarer å lagre mer enn 100sms!! Like dårlig at den ikke klarer å benytte seg av minnekortet.

 

3) At leveringsrapporten ikke lagres i innboksen slik at man kan se senere når mottaker fikk sms'en.

 

4) At tapte annrop bare viser hvor mange i parentes men bare detalj over den siste. Dersom man har 4 tapte fra en person står det (4) men man har ingen mulighet til å se når man ble ringt etter første gangen.

 

Nyttige tips

* Man kan kjøpe seg kabel på C. Ohlson til ca 370kr og selv om k700i og ikke S700i er nevnt så passer den utmerket. Software som følger med passer dog ikke, men kan lastes ned gratis fra produsenten og du kan da overføre java spill, ta backup av dine sms og styre de fleste andre funksjonene til din S700i fra pc'en

NB!! Man trenger en dss-25 syncstation for å oppgradere s700. Det går ikke ann med datakabel f.eks. dku-11, så C. Ohlson sin er ikke ment for å oppgradere firmwaren.

 

* Den desidert raskeste måten å overføre data / mp3 til og fra mobilen din fra er ved bruk av en kortleser. Denne fåes kjøpt til et pr hundre i de fleste databutikker.

Gå for 4 in 1 / 8 in 1 og lignende som støtter de fleste og mest kjente korttypene.

Du får da overføring i usb 2.0 S700i i seg selv støtter bare hastighet som ligger litt under usb 1.1

 

* Ønsker du å bruke andre høretelefoner sammen med din S700i? Ikke noe problem du kan kjøpe en overgang (nok en gang C. O.) til ca. 38kr men merk at det er MINI jack! så da trenger du enten mini jack høretelefoner eller en overgang til :)

Endret av Xantix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kjente problemer med S700i

1) Jeg får samme melding om og om igjen, hvorfor og hva kan jeg gjøre med dette?

Løsning: x (noen som vet?) Har selv dette problemet og får samme meldingene 14x i løpet av en dag, og det har holdt på slik i snart 1 uke1!!!!

 

Har akkurat samme problemet. Meldingene kommer 5-10 ganger daglig i flere dager. Ville være veldig takknemmelig hvis noen vet hvordan dette kan rettes!

Lenke til kommentar

Har også samme problem med SMS, og i tillegg er det flere meldinger som ikke kommer fram i det hele tatt. Sende en mail til SE sitt callsenter og fikk følgende svar:

 

"Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Vi beklager eventuelle problemer du må ha hatt i forbindelse med din Sony Ericsson mobiltelefon.

Mest sannsynlig vil feilen du beskriver la seg løse via en programvareoppgradering av telefonen. Vennligst ta telefonen til din forhandler for kontroll og evt. innsendelse til service. Enkelte forhandlere har også utstyr på plass for oppgradering. I tillegg har vi nå lansert en oppdateringstjeneste også for Sony Ericsson S700i på vår hjemmeside, www.sonyericsson.com.

Denne forutsetter dog tilkobling via Sync Station DSS-25 (tilbehør).

 

 

Med vennlig hilsen

/Ole Jörgen

Sony Ericsson Call Center"

 

Greit om alle med samme problem kontakter dem, så blir de oppmerksomme på problemet

 

LM

Lenke til kommentar
Kjente problemer med S700i

1) Jeg får samme melding om og om igjen, hvorfor og hva kan jeg gjøre med dette?

Løsning: x (noen som vet?) Har selv dette problemet og får samme meldingene 14x i løpet av en dag, og det har holdt på slik i snart 1 uke1!!!!

 

Har akkurat samme problemet. Meldingene kommer 5-10 ganger daglig i flere dager. Ville være veldig takknemmelig hvis noen vet hvordan dette kan rettes!

Hadde samme problem i stor grad. Leste et sted at man kunne ta ut, og sette inn SIM-kortet, det skulle hjelpe. :hmm: tenkte jeg.....

Jeg prøvde og har ikke hatt problemet siden.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem i stor grad. Leste et sted at man kunne ta ut, og sette inn SIM-kortet, det skulle hjelpe.  tenkte jeg.....

Jeg prøvde og har ikke hatt problemet siden.

 

Takker for tipset, skal prøve det! Ringte SE-Call Center jeg også, der mente de problemet kunne skyldes at SIM-kortet mitt var for gammelt. Får et nytt om noen dager (bye bye Netcom...) Blir spennende å se om det bedrer seg da.

 

Kan vel bruke en vanlig DCU-11 kabel.

 

Men det var hvertfall på tide.

Forsøkte oppdateringstjenesten nå, den virker ikke med DCU 11. Får bare feilmelding om at programmet ikke finner sync.stasjonen. Ikke spesielt brukervennlig av SE, synes jeg...

Endret av drno
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ang, kamera kvalitet/bilder på D500 og S700 så krever begge litt trening for å ta bra bilder. Har begge mobilene og må si at S700 er den som helt klart tar de beste bildene av de to. (Når du ser de på pc.) Har ikke fått til å ta så klare bilder med D500 enda som med S700`n. Mulig det bare er på grunn av at S700 er bedre å holde i når du tar bilder, pga utfomingen på den.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Noen som vet om det er nyttige ting med siste firmware oppgradering i forhold til den originale? Nye funksjoner? Det som plager meg mest nå er at rapport funksjonen suger. Med mindre man ser på mobilen hele tiden så vet man ikke når mottaker får sms'en. Nokia lagrer sendingsrapport som egen sms i innboks det gjør ikke se :(

 

X.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet. Meldingene kommer 5-10 ganger daglig i flere dager. Ville være veldig takknemmelig hvis noen vet hvordan dette kan rettes!

3732544[/snapback]

Det var da veldig mange som hadde dette problemet da. Jeg også har hatt problemet at jeg fikk ca 100 like meldinger på to dager. Slo av telefonen og på igjen og da var det borte. Men siden det er så mange som har opplevd dette kan vel ikke Sony Ericsson skylde på simkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...