muppman Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Kjøpte meg trådløst nettverkskort forleden, bare for å se om det var noen trådløse nett i nærheten jeg kunne koble meg opp mot. Jeg finner to nett. Jeg får koblet meg opp mot det ene, og status viser at jeg er på nett, dog med svak forbindelse. Jeg får imidlertid ikke lastet ned noe, eller brukt det på noen slags måte. IP-adresse og subnet hentes automatisk, men gateway blir stående tom. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få brukt nettet?
hart Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Hvis det er snakk om private nett bør du følge din gode samvittighet og la de være i fred.. Om det er snakk om å sitte i bilen utenfor en bensinstasjon (Statoil?) og surfe så blir det vel en helt annen sak. Hvilke nett er det snakk om?
muppman Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Den jeg kobler opp mot, er en café som tilbyr trådløs surfing, så bør vel ikke være noe problem da i utgangspunktet.
Lou Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Den jeg kobler opp mot, er en café som tilbyr trådløs surfing, så bør vel ikke være noe problem da i utgangspunktet. For kunder som kjøper kaffe og kaker, eller alle som er nær nok til å motta signalene?
muppman Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Vet ikke.. Men er uansett bare for testing da, bare nysgjerrig på hvordan ting fungerer og hva jeg eventuelt gjør galt.
petterg Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 ta med laptopen på kafen og kjøp noen kaker og spørr om du kan bruke nettet der mens du spiser, så finner du det fort ut. Så kan du jo gå hjem mens laptopen står på og se hvor lenge du beholder forbindelsen.
hart Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Sikker på at han har laptop? Kommer til å se teit ut med PC på trillebord og veldig lang skjøteledning. Sjekk om cafèen har nettside, kanskje kan du grave opp litt info der. Endret 14. februar 2005 av hart
muppman Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Hehe, er stasjonær maskin ja.. Får ta kontakt med de og høre. Men hva kan feilen være da? Må jeg legge inn informasjon om gateway? Den kommer nemlig ikke automatisk opp, bare IP-adresse og subnet.
hart Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Du kan jo prøve å finne den ved å ta siste sifferet i IPn og starte på 1, deretter 2 etc. Gitt at de har en vanlig intranettløsning. Finnes nok andre måter også, men føler at denne tråden er litt på "kanten" siden du ikke vil kjøpe kaker.
muppman Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Skal nok ikke bruke det uten lov. Har bestilt meg nett selv, men er som sagt bare litt nysgjerrig på hvordan ting fungerer. Takk for svarene!
el_cash Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Kjøpte meg trådløst nettverkskort forleden, bare for å se om det var noen trådløse nett i nærheten jeg kunne koble meg opp mot. Jeg finner to nett. Jeg får koblet meg opp mot det ene, og status viser at jeg er på nett, dog med svak forbindelse. Jeg får imidlertid ikke lastet ned noe, eller brukt det på noen slags måte. IP-adresse og subnet hentes automatisk, men gateway blir stående tom. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få brukt nettet? høres ut som det er kryptering på nettet. hvis jeg prøver å koble meg opp mot en eller annen nabo (som har kryptert nett) så skjer akkurat det samme med meg. kaféen har sikkert kryptert nettet for at ikke enhver tulling skal logge seg på og strupe nettverket - og kun gjester får tildelt krypteringsnøkkel.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Kjøpte meg trådløst nettverkskort forleden, bare for å se om det var noen trådløse nett i nærheten jeg kunne koble meg opp mot. Jeg finner to nett. Jeg får koblet meg opp mot det ene, og status viser at jeg er på nett, dog med svak forbindelse. Jeg får imidlertid ikke lastet ned noe, eller brukt det på noen slags måte. IP-adresse og subnet hentes automatisk, men gateway blir stående tom. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få brukt nettet? Alle som har satt opp trådløst og ikke driver veldedighet har en eller annen form for kontroll med hvem som kan koble til.. Win?? har en merkelig funskjon som tildeler en såkalt automatisk IP-adresse... når det ikke tildeles IP fra en DHCP-server. Det er nok den du ser..Da ser det tilsynelatende ut som om du har en *fysisk* forbindelse til trådløst nett, men du har likevel ikke nettverk. Tipper det er det som skjer her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå