Gå til innhold

Dataen crasher! Hjelp!


joachimb

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et problem med dataen min, den crasher etter 2-5min etter at jeg har startet et spill som f.eks Day of Defeat, har spurt på flere forums, men har ikke vært mye hjelp å få, det som skjer er at det høres ut som skjermen slår seg av, dataen lager "beepe" lyder og går i en slags dvale modus hvor den ike starter på nytt, men heller ikke slår seg av noe som tvinger meg til å reboote, skjermen er svart hele tia.

 

Jeg har lastet ned 2 nye skjerm drivere uten noen forbedringer, har brukt Detonator tool som skal fjerne gamle drivere , men hjalp heller ikke, har den senest DirectX 9.0c og mine spec's er afaik:

 

Athlon1700+ 1.5ghz

x2 512mb ddr Kingston ram

Nvidia GeForce FX 5700 Ultra/980 256mb

Windows 2000 pro

 

Noen sier at det er driver konflikt , to ting som sloss om en fil etc.

Dette skjer på alle spillene mine, launcher, spiller 2-3min og crasher.

Med en Norman scan fikk jeg fram at winenc.dll var skadet, men vet ikke om det er relevant.

 

Takk på forhånd.

 

P.s Er en kamerat av Joachimb som poster atm, lager en account her når jeg kommer hjem(er på skolen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjente på vifte dekselet(metall) etter jeg hadde kjørt dataen i 10min, var varmt nok til at jeg dro hånda mi unna etter liten tid, kan vel ikke være normalt.

 

Jeg åpna pc'en og blåste+støvsuga og prøvde spillet, gikk greit intil det ble "combat" på spillet, da klikka den på samme måte. Må ærlig innrømme at jeg ikke er kjent med installasjon av windows, men hvis det ikke er en annen utvei så finner jeg ut åssen og gjør det på rappen.

 

Skal sette ned graffiken på spillet å prøve igjen

Endret av Glenn_1988
Lenke til kommentar
kjente på vifte dekselet(metall) etter jeg hadde kjørt dataen i 10min, var varmt nok til at jeg dro hånda mi unna etter liten tid, kan vel ikke være normalt.

 

Jeg åpna pc'en og blåste+støvsuga og prøvde spillet, gikk greit intil det ble "combat" på spillet, da klikka den på samme måte. Må ærlig innrømme at jeg ikke er kjent med installasjon av windows, men hvis det ikke er en annen utvei så finner jeg ut åssen og gjør det på rappen.

 

Skal sette ned graffiken på spillet å prøve igjen

Finner du i driverene..Egenskaper>"settings">Avansert>Skjermkortet ditt..

Lenke til kommentar

Start->Kontroll Panel-> System -> Enhetsbehandling->GeForce FX5700-> Driver , fant ikke noe setting der :(

 

Fant noe mens jeg titta rundt, en hendelses logg for PC'en min, der fant jeg en feil melding som lyder slik:

 

"Tjenesten windrvNT kan ikke startes på grunn av følgende feil:

Den angitte driveren er ugyldig. "

 

Dette er helt klart problemet, den aksepterer ikke driveren, og når jeg skifter navn på fila får jeg en annen beskjed etter at dataen har krasjet om at system ikke fant fila windrvNT, og dette tok mye lengre tid på p krasje enn når fila var å finne, men driveren ble ikke akseptert.

 

Så jeg må tydelighvis ha en ny driver som viser seg gyldig, spørsmålet er bare hvilken? Motherboard? skjerm kort driver? lyd driver ?

 

P.s Tom, håper du forstår hva jeg mener.

Endret av Glenn_1988
Lenke til kommentar
"Tjenesten windrvNT kan ikke startes på grunn av følgende feil:

Den angitte driveren er ugyldig. "

 

Dette er helt klart problemet, den aksepterer ikke driveren,

Det tviler jeg sterkt på. WindrvNT har nok ikke noe med skjermkortet å gjøre? Har du forsøkt å laste ned og installere en ny driver fra www.nvidia.com? Den eneste sammenhengen jeg har hørt om WindrvNT.sys problem (med google) er med Maxtor externe disker og one touch backup software.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har du installert noen programmer i det siste som kan forårsake denne feilen? Ta å tenk over det, for hvis du søker på det filnavnet der finner du flere forum hvor de nevner den fila sammen med blant annet Folder Lock. Selv om du får feilen når du spiller er det ikke 100% sikkert at det har med verken skjermkort eller temperatur å gjøre.

 

FilipW sine kommentarer må vel sies å være veldig lite informative, relevante, og særlig gjennomtenkte.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...