Gå til innhold

noe firma som endrer Imei nr?


Anbefalte innlegg

Er det noe nettsted/firma/person som endrer imei nr, i norge eller utlandet? (bytte ut denne uem chipen eller gjør det på annet vis)

 

har en mobil liggende som kan fant får et år siden, bor på en meget liten plass med båtforbindelse. Når ingen har savnet den til nå anser jeg den som min:)

 

så til alle som roper TYV, jeg har faktisk prøvd, å levere den til politiet som kun selger den på auksjon ser jeg ingen mening med.

 

er et latterlig system med dette serienr.....man har jo ikke FULL KONTROLL når det ligger sånt grums i bunnen av mobilen

 

vet at det er ulovelig og endre dette nr'et men det blir bare for dumt at man ikke kan gjøre hva som helst med sin mobil.

:thumbdown:

 

er jo egentlig som og fake mac adresse på et nettverkskort. det er jo ikke straffbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe nettsted/firma/person som endrer imei nr, i norge eller utlandet? (bytte ut denne uem chipen eller gjør det på annet vis)

 

har en mobil liggende som kan fant får et år siden, bor på en meget liten plass med båtforbindelse. Når ingen har savnet den til nå anser jeg den som min:)

 

så til alle som roper TYV, jeg har faktisk prøvd, å levere den til politiet som kun selger den på auksjon ser jeg ingen mening med.

 

er et latterlig system med dette serienr.....man har jo ikke FULL KONTROLL når det ligger sånt grums i bunnen av mobilen

 

vet at det er ulovelig og endre dette nr'et men det blir bare for dumt at man ikke kan gjøre hva som helst med sin mobil.

:thumbdown:

 

er jo egentlig som og fake mac adresse på et nettverkskort. det er jo ikke straffbart.

vet at det er ulovelig og endre dette nr'et men det blir bare for dumt at man ikke kan gjøre hva som helst med sin mobil.

din og din :p

men. trur neppe noen firma eller noe vil gjøre det der for deg.

Har hørt at man kan bruke en datakabel til den med eit program og så fikser det.

Men har og hørt at enkelte telefoner ikke kan skiftes det nummeret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hvilken mobil er det da? Du trenger nok en datakabel...

Ja nå har jeg studert tema litt og kommet frem til en del ting.....

 

du har flere ulike standarder, 2 av dem:

 

DCT4:

en nyere standard som med en brikke som som kun kan skrives til en gang, altså du må bytte chip (noe jeg trur er dyrt, har værtfall ikke funnet noen som gjør det)

nokia mobiler som går under dct4 er:

1100, 2300, 3100, 3200, 3300, 3510, 3510i, 3650, 3660, 5100, 6100, 6220, 6230, 6310, 6310i, 6510, 6600, 6610, 6650, 6800, 6810, 6820,7200, 7210 ,7250, 7250i, 7600, 7700, 7650, 8310, 8910, 8910i, N-GAGE

 

 

DCT3:

er en eldre standard, her går det å skrive over chipen, det finnes altså verktøy til og lage ny Imei.

nokia mobiler som går under den er:

2100, 3210, ,3310, 3330, 3410, 402, 5110, 5210, 5510, 6110, 6150, 6210, 6250, 7110, 8210, 8250, 8850, 8890

 

 

jeg har dessverre 6610 som går under DCT4...

 

skal forske videre å se om jeg finner mer ut, var irriterende!

Lenke til kommentar

Er mulig å endre IMEI på DCT-4, men ingen gratis løsning akkurat for øyeblikket (er ikke lenger nødvendig å bytte chip). Men er ganske sikker på at det vil komme innen 1-2 måneder.

 

Uansett, det er ulovlig å endre IMEI, uavhengig om den du eventuelt skulle "stjele" den av gir deg tillatelse... Sammeligning med endring av MAC-adresse er dårlig. Sammenligning med endring av en bil's serienummer er mer realistisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...