Gå til innhold

Montering av CPU kjøler


Anbefalte innlegg

Byttet nylig ut coolermaster-viften mot en Taisol 760. Men jeg begriper ikke hvorfor dette patentet skal være så tungvindt. Det å få av den gamle kjøleren var mildt sagt et helv... Til min store fortvilelse klarte jeg under denne operasjonen å knuse av en del av CPU-kjernen (liten del i ene hjørnet) Ble rød svett og rød i toppen, og var sikker på at prosessoren nå sa takk for seg. Men alt fungerte greit når jeg fikk skrudd på pc'en. Har denne lille skaden på kjernen noe å si for ytelse/varme? Med Taisolen og kjølepasta fikk jeg i alle fall ned tempen. med hele 11 grader. Er godt fornøyd.

 

Livet er herlig dere!

 

mvh.

|Droog|

 

_________________

Athlon 1.2GHz

Asus A7V-C

WD 40GB

512 Apacer SDRAM

GeForce2Ti 64MB DDR

 

[ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-18 00:02 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-18 00:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-18 02:21, Lynx skrev:

|Droog|: Bare veldig nysgjerrig... Hvordan var temperaturen i rommet/kabinettet når du fikk 11 grader? Jeg er imponert (og trenger tydligvis å lære noen triks) hvis det ikke nærmet seg 0 :smile:


 

Lynx du bør seriøst ta å lære deg å lese... det står at ha fikk NED tempen 11 grader. IKKE at han fikk tempen ned på 11 grader.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-18 02:21, Lynx skrev:

|Droog|: Bare veldig nysgjerrig... Hvordan var temperaturen i rommet/kabinettet når du fikk 11 grader? Jeg er imponert (og trenger tydligvis å lære noen triks) hvis det ikke nærmet seg 0 :smile:


 

Dersom du leser over meldingen min en gang til, vil du se at jeg skrev NED med 11 grader. En vesentlig forskjell vil jeg mene. :smile:

 

mvh.

|Droog|

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-18 00:01, |Droog| skrev:

Byttet nylig ut coolermaster-viften mot en Taisol 760. Men jeg begriper ikke hvorfor dette patentet skal være så tungvindt. Det å få av den gamle kjøleren var mildt sagt et helv... Til min store fortvilelse klarte jeg under denne operasjonen å knuse av en del av CPU-kjernen (liten del i ene hjørnet) Ble rød svett og rød i toppen, og var sikker på at prosessoren nå sa takk for seg. Men alt fungerte greit når jeg fikk skrudd på pc'en. Har denne lille skaden på kjernen noe å si for ytelse/varme? Med Taisolen og kjølepasta fikk jeg i alle fall ned tempen. med hele 11 grader. Er godt fornøyd.


Livet er herlig dere!


mvh.

|Droog|


_________________

Athlon 1.2GHz

Asus A7V-C

WD 40GB

512 Apacer SDRAM

GeForce2Ti 64MB DDR


[ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-18 00:02 ]


[ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-18 00:03 ]


 

 

Jeg var uheldig med min duron 800@936.

Termal take super orb var drittviften jeg brukte.

Jeg hørte en knaselyd førstegang jeg monterte den men tenkte at det sikkert var klipsen siden den var så stiv. (sist gang jeg hadde socket da var da jeg hadde k6 133 MHz)

Jeg tok senere av vifta for å blyantklokke å så at noe av coren var borte. Satt på kjøleren å alt fungerte. Så tok jeg senere av vifta for å stryke mere med blyanten å da funka den ikke lenger etterpå (nei jeg kom ikke borti de andre l1 broene. hver bro var festa sammen ikke noe grafitt som kom over på andre.)

 

Var heldi å fikk tbird 800 for 400 kr på gibud.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...