Gå til innhold

Dual view via SLI, hvordan fungerer det ?

jrs2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal kjøpe en ny pc i løpet av mars i den forbindelse så har eg et par spørsmål.

Tanken er å kjøpe N4 Ultra men eg lurer lit på om SLI kan være løsningen på mitt problem.

Jeg kommer antagelig til å kjøpe 6600GT som spille kort, så lurer eg på å kjøpe et billig 2 kort for problemstillingen som er beskrevet under.

Hvilken muligheter har en ved å kjøre 2 separate skjermkort via SLI.

Da tenker på å bruke 1 skjermkort for spilling og et som er koblet til TV for visning av film. Er det da mulig at kortene kan fungere uavhengig av hver andre.

Har i dag Geforce 4200 som er koblet til en skjerm + tv, det går forsåvit greit, men eg må slå av Dual view når eg skal spille da det ellers vil gå mye seinere. Samt at eg sliter med at musa går over på den andre skjermen når eg spiller.

Med et kort så virker det som Dual view stjeler for mye resurser.

Hvilken tanker har dere om dette, det er gjerne en enkel løsning for hva eg vet.

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort, kan dette kortet være svaret ?

Noen som har dette kortet som kan gi en pekepinn på hvilken muligheter en har ved 2 skjermkort.

Håper det kom tydelig frem i teksten på hva problemet er, så takker eg alle for respons.

mvh

jrs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SLI-modus forutsetter 2 identiske skjermkort.

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D kjører i utgangspunktet ikke SLI, men det kan aktiveres med etpar enkle triks.

Det jeg er mer usikker på, er om man kan bruke begge PCIe-slotene med 2 forskjellige kort (ikke SLI-modus).

Skrevet
Har i dag Geforce 4200 som er koblet til en skjerm + tv, det går forsåvit greit, men eg må slå av Dual view når eg skal spille da det ellers vil gå mye seinere. Samt at eg sliter med at musa går over på den andre skjermen når eg spiller.

Jeg har aldri opplevd dette med dualview, hverken med NVidia eller ATi. Jeg mistenker at det er noe trøbbel hos deg. Det skal gå fint å bruke begge utgangene på et skjermkort uten hastighetstap eller at musa går utenfor når man spiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...