Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen kontakt med routeren


Anbefalte innlegg

Jeg har en Topcom Skyracer WBR611, men jeg får ikke kontakt med den! I starten fikk jeg fikset den og satt opp det trådløse nettverket, som funket helt utmerket, men så, samme natt, sluttet det å fungere.

Etter det har jeg ikke engang kunnet koble meg på routeren! Når jeg går i IE og taster inn addressen (192.168.1.1), så finner den ikke siden. Har stillt inn IP slik at jeg er innenfor rangen og alt, men får rett og slett ingen kontakt!

Jeg kan bruke den helt fint med kabel, men det trådløse er ute. Verken "Status" eller "WLAN" lampene lyser. Har prøvd å resette den også...

Jeg er ikke noe proff på nettverk, så hold det enkelt :p

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan bruke den helt fint med kabel, men det trådløse er ute. Verken "Status" eller "WLAN" lampene lyser. Har prøvd å resette den også...

 

Nå har jeg aldri vært borte i din router, men hvis ikke WLAN lampen lyser så skal du ikke få kontakt via WLAN siden den ikke er på fra routeren sin side.

 

Veldig mange har en knapp på routeren som resetter fabrikkinnstilinger prøv og trykk den, eller evt. hold inne resstart knappen i X antall sekunder, kan være det og.

 

Men ville først prøvd og restarta routeren en til 2 ganger til, utrolig hva en restart kan gjøre. ta ut strømmenkontakten er også et lurt triks hvis ikke restart fikser det!

Lenke til kommentar
Veldig mange har en knapp på routeren som resetter fabrikkinnstilinger prøv og trykk den, eller evt. hold inne resstart knappen i X antall sekunder, kan være det og.

 

Men ville først prøvd og restarta routeren en til 2 ganger til, utrolig hva en restart kan gjøre. ta ut strømmenkontakten er også et lurt triks hvis ikke restart fikser det!

Jeg har resetta den x antall ganger, satt den til fabrikkinnstillingene også! Den vil bare ikke funke... Problemet er at jeg ikke får kontakt med den når jeg taster inn ip'en i explorer!

Lenke til kommentar

Hvilken ADSL leverandør har du?

 

Hvordan er det koblet opp?

ADSL modem - router - pc?

 

får du pinget 192.168.1.1 fra dos prompt?

 

Hva får du når du kjører IP config i dos prompt? Har nettverkskortet fått tildelt IP adresse?

 

Har du satt fast IP på Wlan-router?

 

bytes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...