Gå til innhold

Overklokke XP1900+


Anbefalte innlegg

hei, jeg kan endel om overklokking, men det er en ting jeg ikke skjønner. når dere overklokker ser jeg at dere noen ganger har 200 fsb. har dere satt ned multipliern da? burde jeg det? og en ting til, jeg kjører min xp1900+ på 12,5 men hastigheten har ikke økt. er det fordi den automatisk stiller tilbake til 12 ellerno uten at jeg ser det? sikkert noe sånt, men stiller dere ned multiplieren før dere setter opp fsb? hvor mye burde jeg sette den ned da, og hva slags resultater kan jeg få? har amd pro waterkit, så temp er det ikke noe farlig med. har også MSI K7T 266pro2-RU, TwinMos 256DDR PC2100.

 

 

og en ting til, hvilken HK kjøler annbefaler dere? skal vannkjøle hovedkortet. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-06-20 18:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-20 18:10, Arachnid skrev:

hei, jeg kan endel om overklokking, men det er en ting jeg ikke skjønner. når dere overklokker ser jeg at dere noen ganger har 200 fsb.

har dere satt ned multipliern da? burde jeg det? og en ting til, jeg kjører min xp1900+ på 12,5 men hastigheten har ikke økt.


 

Standard på XP er fsb 266, dvs to ganger minnehastigheten.

Tidligere fikk man T-bird som kjørte på 200, dvs 100mhz minnebuss, og da kunne man prøve å bruke 133-ram og sette ned multiplier... akkurat det er ikke så veldig aktuelt lenger...

Men jo høyere fsb, jo bedre ytelse, selv om CPU kjører på samme klokkefrekvens. Båndbredde betyr alt .. :smile:

Og ja, du må låse opp CPU for å forandre på multiplier.

 

_________________

- PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl -

Dette består maskinen min av

 

[ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-06-20 21:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...