Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min nye AMD-64 vil ikke starte :/


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp satt sammen en ny AMD-64 pc, men får ikke noe livi den :(

 

Konfigurasjon:

 

AMD64 3000+

MSI NEI4 Platinum NF4 Iltra

WD Raptor 74

Twinmos pc3200 dual pack matched 2x512

Tagan 420W PSU

Radeon X850XT PCIe

 

Har som sagt satt den sammen nå, men får ikke noe liv i den i det heletatt. Det som er dumt med dette hk er at det er ikke noe diaknostics leds. Det skal være på en D-bracket, men den eroptional og er ikke med. Så det er ikke noe som lyser noe sted. Har satt på ekstra strøm på skjermkort og kobla til 20pins atx strøm samt den andre lille strømkontatkten på hk, men ingenting skjer.

Og ja PSU er tilkobla med ledning og står på. Men som sagt ingen lys og ingen vifter som gåt i det hele tatt.

 

Hva er det jeg kan ha gjort feil eller hva er det som kan være defekt? Har sjekka alle ledninger mange ganger. Er redd for at jeg har fått en defekt PSU, men håper da ikke det. Håper heller at det er jeg som har kobla noe strømkontaker feil eller noe. Har også sjekka power SW lednignen mange ganger også.

 

Så nå vet jeg ikke noe mer jeg klan sjekke. Er det andre som har noen tips eller kan forklare meg akkuratt hvordan jeg skal koble stømmen? Det jeg har er jo 2 strømkontaker på hk. Den store er både 24pins og 20 pins + den eksra lille kontakten. Hvileken kombinasjon er det jeg skal bruke? Eller er det det samme? Skal jeg bruke 24 pins eller 20pins? og eventuelt sammen med den lille kontakten..?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.. :)

 

mvh

 

steinih :)

Endret av steinih
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...