petterg Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Uten fast ip kan du f.x. benytte dyndns. Hva i all verden gjør routeren for å "styre" tv, telefon og internett? Det er vel portforward - nøyaktig det samme som du burde sette opp for serveren?
H2H Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 .... kanskje... men uansett så har jeg ikke tilgang til det!
Stigma Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Trenger jo selvfølgleig ikke fast IP for å ha en server. Bruk f.eks en gratis DNS tjeneste. F.eks: server.serveftp.com ---> pekler alltid til din IP, uansett hva den måtte være. Krever at du kjører et super-minimalistisk program som sender oppdateringer om din eksterne IP. Dinnes massevis av slike tjenester, men jeg bruker no-ip.com og har alltid vært veldig fornøyd med dem. Installerer det, og så glemmer jeg det nesten helt, fordi det funker så bra at jeg aldri trenger å bry meg om det untatt når jeg reinstallerer OS på maskinen. -Stigma
H2H Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 ja... men får man ikke da bare kontakt med rutern? ikke servern som er inne i lokal netverket?
Sindre Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 ja... men får man ikke da bare kontakt med rutern? ikke servern som er inne i lokal netverket? Det stemmer. Men når det er sagt, så hjelper jo det ikke og få fast ip, problemet er jo der fortsatt, hvis du da ikke får en ny router...
Demolish Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Spør nettleverandøren din om hjelp. Det er da det beste tipset jeg kan komme med
Stigma Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 ja... men får man ikke da bare kontakt med rutern? ikke servern som er inne i lokal netverket? Jo selvfølgelig, men du ruter jo enkelt trafikk videre derifra til serveren din. Jeg ser ikke helt problemet... -Stigma
lohelle Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 man kan vel alltids kjøre router i bridging mode..? Setter da fast IP som egentlig ligger i router til en PC bak router.. Men da må nesten denne serveren settes opp som router da (om det skal flere PC-er opp enn kun serveren). Enkelte tjenester fungerer faktisk ikke så bra med NAT-ing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå