Gundersen Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hei! Fikk mitt nye Gainward 6800GT kort idag, men når jeg åpnet esken og så på kortet begynte jeg å lure, hvor er den store røde kjøleribben? På bildet som komplett har på produktet (Gainward har også dette bildet), Er det en stor rød kjøleribbe med to vifter. Denne ribben (eller "lokket" om du vil) var ikke å se, derimot var det en svart ribbe med EN vifte, (ligner på en helt vanlig grafikkort kjøler). Link til produktet + bilde: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305563&cks=PLS Ettersom hva jeg har lest på tester og lignende skulle denne kjøleløsningen + selve grafikkortet ta 2 PCI slotter i kabinettet, men mitt kort tar bare en slot. Har Gainward forandret sin kjøleløsning på kortet?
GA Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 hmmm, når jeg bestilte dette kortet når det var helt nytt fikk jeg også med feil ribbe, men det ble fort byttet av komplett til det riktige kortet. Skal ha vært ryddet opp i for lenge siden. du skal hvertfall ikke ha problemer med å få byttet det inn igjen! Du har Golden Sample ikke sant? Bare det som har 2 vifter meg bekjent. Vanlig har en vifte, men fortsatt rød ribbe...
Gundersen Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 Jeg har den Vanlige 6800GT fra Gainward, ikke noe GS eller GLH, så da stemmer det kanskje? kjøleribben ligner på denne, bare et annet bilde (klistremerke på ribba)
Morpheus- Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 (endret) Vanlig Gainward GeForce 6800GT har kjøle ribbe med 2 vifter akkurat som på bildet over.. I vært fall AGP versjonen. Link Endret 10. februar 2005 av Morpheus-
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Referanse designet til kortet?Hørtes rart ut..De har sikkert gjort en feil..hmm..Dette er sikkert ett dumt forslag.Ligner det på denne viften?Sitter på 6600GT..
Gundersen Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 Det ligner viften jeg postet på bilde over (nesten prikk lik, bortsett fra klistremerke), og det er PCI-E versjonen jeg har... Er det noen her som har samme kort som meg som vet hvordan det skal være?
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Det er referanse viften..Det bruker ikke Gainward..De har egne kjøleløsninger..
Gundersen Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 (endret) Så da har jeg fått referanse viften jeg da? Det er ihvertfall den viften som er på bildet i min post over jeg har fått! Betyr dette at jeg har rett på et annet kort? Skal jeg kontakte Komplett om dette? (siden det var der jeg kjøpte kortet) Edit: jeg gjør oppmerksom på at det IKKE er GS eller GLH versjonene jeg har! jeg har det helt vanlige Gainward kortet 6800GT Endret 10. februar 2005 av Gundersen
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 (endret) Bare vær på den sikre siden..Ta en telefon(ja telefon siden det kan ta sin tid før de svarer på e-mail)så spørr du hvilken vifte som skal leveres med kortet..Det bruker å stå at korte kan avvike noe fra bildet kan de, men så mye tror jeg ikke.. Endret 10. februar 2005 av nikhuse
Gundersen Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 OK, hvis det ikke er noen andre svar innen imorgen tar jeg en telefon til komplett og spør dem om dette. Taker for all hjelp frem til nå!
Gundersen Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 Fikk vite av komplett at det var riktig kjøle løsning, det skal være en referanse kjøler på dette kortet. Gainward har forandret på det. Takk for all hjelp!
balleklorin Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Fikk vite av komplett at det var riktig kjøle løsning, det skal være en referanse kjøler på dette kortet.Gainward har forandret på det. Takk for all hjelp! Pussig, for i høst når 6800GT nettopp var kommet, florerte det med referansevifter på gainward kort. Da sa de det motsatte, at det var den røde som var riktig... Et annet poeng er jo at en skal få det samme som bildet viser, ellers blir det jo villedende markedsføring.
nikhuse Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Gainward med referansekjøler?hmm..Da syns jeg man ikke får det man betaler for..Designet har jo gått rett i dass..Merkelig at de ikke oppdatert bildet..De har vel funnet ut at det er billigere å bruke de kjølerene for å få ned produksjonskostnadene ELLER så er det bare noe butikken sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå