erikt Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Kjøle vifta på bilen min går hele tia, også når motoren ikke sviver. Men motoren er ikke for varm . Noen som vet hva problemet kan være? Bilen er en 94 mod. golf gti 8v.
Opus Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hei og velkommen til forumet. Vel, GTi'er har noe som heter afterrun, dvs. at vifta skal/kan gå i opp til ca.10min. etter motoren er stoppet. En annen mulighet er at thermobryteren i radiatoren er brent. Btw; du bør finne et annet brukernavn enn mailadressen din. Gi meg beskjed hvis du vil at jeg skal endre det.
erikt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 (endret) Ja den har gått litt etter at motoren er stanset før. Men nå går den helt til batteriet er flatt. har ikke no særli peiling på bil. vet verken hva thermobryteren eller giveren er men .. hehe Endret 10. februar 2005 av [email protected]
waagelig Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Høres ut som termostaten må skiftest ja. Ikke noe vanskelige jobb. Skaff deg haynes-håndboka for bilen din og gjør det selv. Dette fikk jeg til da jeg var 15 år med min første bil
erikt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 (endret) takk for hjelpa folkens men hmmm.. nå sitter jeg å ser i haynes boka, men kan ikke finne noe om termobryteren.. noen som kan forklare meg litt nærmere hva termobryteren er og hvor den ligger? Endret 10. februar 2005 av erikt
Lada2103 Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 En termobryter er en elektrisk bryter som slår inn og starter den elektriske vifta, når kjølevannet når en gitt temperatur. Hvor termobryteren sitter på en golf vet jeg ikke, men at den sitter på radiatoren et sted. Det du kan gjøre er å følge ledningene til vifta, for å se om du finner bryteren. (Hvis ledningen går direkte fra bryteren til vifta, da)
erikt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Skrevet 10. februar 2005 ok.. takk for hjelpa får prøve å finne ut av det imorra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå