Gå til innhold

Fra Philips til Nextbase?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Philips dvd-opptaker (stasjonær dvd+rw) uten hd. Denne er jeg godt fornøyd med, og platene er kompatible med de dvd-spillerene jeg har prøvd dem på - helt til nå... Jeg har en Nextbase dvd-spiller (SDV17-A3), som jeg bruker bl.a til underholdning for ungene i bilen. Det ideelle hadde vært om jeg kunne tatt opp fra f.eks. Disney-kanalen på Philipsen og vist på Nextbasen. Men selvsagt får jeg feilmelding med plater brent i Phlipsen når jeg prøver å spille dem i Nextbase-spilleren. De platene jeg har brent på pc-ens dvd-brenner (Pioneer 105 (dvd-rw), fungerer fint. Så dermed tenkte jeg at jeg kunne kopiere philipsplatene på pc-en, men det gikk heller ikke. Så det må være noe med formatet philipsspilleren bruker som Nextbasen ikke forstår. Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan kan jeg gjøre om filene på platene jeg har tatt opp på tv og få dem til å virke på Nextbasen? Noen gode forslag?

 

Tor

Endret av eitp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, philipsbrenneren er en plussbrenner, og pioneeren er en minusbrenner. Jeg tenkte i samme baner - at Nextbasen sleit med plussplatene, men jeg har kopiert innholdet over på minusplater på pc-en - uten at det nyttet. Går det ikke an gjøre innholdet om til f.eks vcd eller noe? Jeg har brukt både rw- og r-plater

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...