Gå til innhold

Recorde rett fra kamera til PC?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Som sikkert noen av dere vet holder vi på med et skoleprosjekt, og dette skal filmes.

Det går av stabelen i morgen.

Vi har filmet en god del forberedelser og lignende, og dette ligger på kasetter.

Dette er jo ganske tungvindt, å skifte kasetter hver time, så.. Er det mulig å koble kameraet til en PC via USB eller FireWire kabel, og recorde rett til PC'en?

Vil bildet bli like bra?

Hvilke programmer kan gjøre dette?

 

Ber om raske svar, siden jeg trenger dette til i morgen.

På forhånd takk!

Endret av emoWEB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eneste umiddelbare løsningen jeg kommer på er å ta det analogt.

Få tak på f.eks ett ati rage kort med video inn, også bruker du ati programvaren til å ta opp, der kan du velge ganske bra kvalitet mener jeg..

Men kvaliteten blir kanskje 80-90% i forhold til dv. om du kan ta opp ukomprimert med ati kortet.. dette husker jeg ikke i farta..

Lenke til kommentar

En stor fordel med kassetter det faktum at de ikke forsvinner...backup. Hardisker har uvane for å dø av og til så med mindre dere har Raid 1 eller bedre så tror jeg kassetter er best. Har dere ikke mulighet for nytt opptak eller Raid ville jeg heller gått for laaange taper, finnes realtivt store som feks. panasonic lager 276min dv tape som riktig nok koster 500kr stk. Men igjen har man ikke mulighet til å ta opptak på nytt og det skal legges masse arbeid i dette så ville jeg heller vurdert tape om dere ikke har raid da.

 

Jeg kan hvertfall kjøre video inn fra Breakout boxen til Liquid Pro 6 både både videosignaler og fw "live"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...