eoj_ Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 (endret) Hei. Jeg lurer på om noen vet om en metode eller et program som låser pcen totalt? Så hvis man låser pcen kan den kun åpnes med det passordet selv om man restarter. Finnes det også program som kan låse pcen fra formatering?? OS= XP pro Espen Edit: På den øverste mente jeg et program som blir som Lock computer eller Switch user bare at kun den brukeren (og administratoren) kan unlocke pcen. Etter restart også. Endret 9. februar 2005 av eoj_
Chief_R-W Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Enkelte bioser har valg av passordbeskyttet i oppstart mulig du kan ha det på din pc. Hadde en gammel ibm jeg kunne velge det under oppstart.
Treat Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 problemet med bios/boot psw. er at man bare kan ta ut batteriet
Legion Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 du kan låse med win+L. ...etter restart også? eh, du har vel konfigurert rettighetene slik at man må inn med passord vel? låse for formatering? vanlige brukere kan ikke forrmatere uten administrator rettigheter..mao ikke gi brukere administrator. Formatering kan dog gjøres fra floppy/cdrom-boot alt _kan_ forbigås av en kyndig såklart, men hvor bombesikkert skal du ha det?
eoj_ Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Skrevet 9. februar 2005 Skal ha det bombesikkert nok. Hehe Men poenget er at lillebroren min ikke skal kunne bare restarte maskina for å spille. Den skal være blokkert for han enkelte ganger, men ikke alltid. Espen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå