Gå til innhold

Får ikke lyd uansett hva jeg gjør!


Anbefalte innlegg

HEi!

 

har et integret lydkort på mitt HK.

jeg har nettopp skiftet HK fra et epox (ett eller annet) med integrert lyd .. og jeg prøver og unngå å formatere!

 

når jeg skal installere driverne, så kommer det at jeg må aktivere lydkortet i BIOS, men det har jeg jo gjort!

 

jeg har prøvd mange forskjellige drivere, reset BIOS, tatt ut div. PCI-kort.

 

er det noen som kan hjelpe meg? noe mer jeg kan prøve?

 

HK: MSI KV6-LSR

CPU: XP2500+

3Dkort: Gainward 6600GT VIVO

ram: crucial 512mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du må formatere men ikke vil så kan jeg anbefale å bruke den guiden jeg har laget HER(ligger litt nedover i posten). Da får du tatt vare på din bruker og alt som er knyttet til din bruker.

Der med blir reinstallen mye mer smertefri :thumbup:

Endret av dim3
Lenke til kommentar

det som er hovedgrunnen til at jeg ikke vil formatere er at jeg har et par prog. som skal oppdateres etter jeg har formatert. sist gang, før jul, så brukte jeg mange timer :ermm:

 

og neste gang jeg får internett på pc'n er på et stort lan, og det er litt kjedelig og sitte på et lan og oppdatere alt (windows, norton scurity,) pluss at jeg finner ikke den orginale norton cd'n min :cry:

kanskje jeg burde lete litt mer :whistle:

 

noen som vil hjelpe meg ...

Lenke til kommentar

Sjekk att det ikke er huket av for digital output only..

Gå på lydinstillinger og finn dette.

dvs; dobbel klikk på høytaleren nede i høyrne gjørne og velg avansert under hovedvolum knappen.

Der finner du Digital output only boksen.

Den skal ikke være på... Prøv og trykk litt på den og se hva som skjer.

 

:)

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke garantere at det fungerer, og jeg vet jo heller ikke om du allerede har forsøkt dette, men her goes:

 

Prøv å reboot med WinXP-cd'en, velg installer windows, så når du får sjangsen velger du repair windows installation.

 

Da tror jeg den skal reinstallere alle windows-driverne og kritiske systemfiler, men beholde oppsettet du allerede har.

 

Om du allerede har forsøkt dette, vel.. lykke til :)

 

/ronny

Lenke til kommentar

 

er det noen som kan hjelpe meg? noe mer jeg kan prøve?

 

Har du et sånn blått ikon nede på oppgave som heter Sound Manager elns? På mitt nye Gigabyte kort (som er inne til repp/bytte), så må jeg gå inn hver bidige gang for å trykke på "jack sensing", slik at det integrerte lydkortet finner høytalere og hodetelefoner/mikk :hmm:

 

Hvis du har et slikt blått ikon nede på oppgavelinjen, så prøv å trykk på det for å sjekke om settingene der er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...