tvv Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Hei Jeg har et Excel regneark hvor jeg i en kolonne har e-postadresser - nå ønsker jeg å¨bruke disse e-post adresser til å sende en likelydene melding til alle disse fra outlook, MEN det var ikke så enkelt - noen som har et smart triks på hvordan man kan få det til ?
ronnyaa Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Jeg tror nesten du må importere de omtalte e-post adressene til outlook for å få det til, evt bruke flettefunksjonen i word for å få det til. word -> verktøy -> brev og masseutsendelser -> veiviser for utskriftsfletting, så velger du epost i første trinn, skriver brevet i andre, og velger mottakere fra regnearket i tredje trinn... osv...
HowardKey Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 (endret) Det skal da gå an å bare merke alle e-postadressene i Excel, taste ctrl+c, sette markøren i adressefeltet i e-posten (kanskje helst blindkopifeltet) og taste ctrl+v. Dette funker i alle fall hos meg. Å blande Word inn dette blir meningsløst. Sinclair Endret 9. februar 2005 av Sinclair
ronnyaa Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Det skal da gå an å bare merke alle e-postadressene i Excel, taste ctrl+c, sette markøren i adressefeltet i e-posten (kanskje helst blindkopifeltet) og taste ctrl+v. Dette funker i alle fall hos meg. Å blande Word inn dette blir meningsløst. Sinclair Klarer da outlook å skille mellom hver e-post adresse ? Ser at hver adresse kommer på en ny linje i BCC feltet. Vanligvis når man skriver inn e-post adresser i outlook så skiller man hver og en adresse med semikolon, men om det fungerer på denne måten så er det ingenting i veien for å bruke det. Grunnen til at word ble nevnt var at den oppvåkne bruker har mest sannsynlig oppfattet at word blir faktisk brukt som standard for å skrive / redigere epost. Så hvor meningsløst det er å nevne word kan diskuteres......
HowardKey Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Outlook bruker noen sekunder på å sjekke at e-postadressene er gyldige, og setter samtidig automatisk inn semikolon mellom adressene. Med meningsløst mente jeg tungvint... Sinclair
kjeklulf Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Med meningsløst mente jeg tungvint... Vel, det finnes situasjoner hvor dette er den beste løsningen. Svært mange spamfiltre stopper for eksempel meldinger som er sendt til mange mottakere, eller hvor det ikke er noen mottakere i Til-feltet. Det kan også være at man ønsker at hver enkelt mottakers navn skal stå i Til-feltet for å gjøre meldingen mer personlig. I slike tilfeller er flett til e-post-funksjonen i Word enkel og grei.
tvv Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Skrevet 9. februar 2005 Takk igjen for super hjelp - nå kan jeg bare velge og vrake alt etter som hva jeg skal bruke utsendelsen til. Tusen takk - support på MS sa det ikke gikk til orientering!!!!! Vet ikke hva de kan da?!?
ronnyaa Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 (endret) .... support på MS sa det ikke gikk til orientering!!!!! Vet ikke hva de kan da?!? De har vel muligens ikkje gjort leksa si :!: En ting kan de ihvertfall : å ta seg veldig godt betalt.... EDIT : Bra du fikk det til ihvertfall :-) Endret 9. februar 2005 av ronnyaa
tvv Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Hei Noen som vet hva jeg gjør feil når jeg lager flett til e-post - så legger de seg bare i utboksen i outlook og der blir de. trykker jeg send/motta så bruker den evigheter på 3 poster som består av ordet "test" i dokumentet altså ikke bilder eller noe annet. DVS den bruker ikke evigheter den stopper helt opp. Håper noen har noen smarte råd!
kjeklulf Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Når Word forsøker å få tilgang til Outlook på denne måten må du bekrefte at programmet skal få lov til det. Det er for å hindre andre programmer (f. eks virus) å utnytte Outlook til å sende ut e-post uønsket. Når du utfører flettingen skal det komme opp en dialogboks som ber deg bekrefte at Word skal få tilgang til Outlook. Kommer ikke denne dialogboksen opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå