Gå til innhold

Bærbare pc til rundt 14.000,-


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bærbar til rundt 14.000. Denne skal brukes i skoletimene, så det er viktig at den er stille, og det gelder både vifte og tastatur. Jeg vil også ha mulighet til å kunne bruke den til spill som Rome: Total War ol. Det beste alternativet jeg har funnet er den som er vist under fra www.netshop.no, som kommer på 14.300,-

 

Netshop 1557GLS "bygg din egen bærbar" 15" ATI 9700 m/128MB, 56K,10/100 nettv.

CPU

1 stk. Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan"

Minne

1 stk. Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (På lager 1)

Minne 2

1 stk. Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM

Harddisk

1 stk. Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 7200RPM 7K60 8MB cache

CD/DVD

1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC

Operativsystem

1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175)

Nettverkskort

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs

 

Erfaringer, eller bedre alternativer, er velkomne :thumbup:

 

Edit: Denne ble visst postet i feil rom. Trodde jeg var på hjelp til kjøp av ny PC

:blush: Kanskje den bør flyttes...

Endret av ShellGhost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Ferrari 3200 er et alternativ i samme prisklasse.

Den har litt dårligere spesifikasjoner, men vifta går mye sjeldnere enn på 1557-en.

Etter min erfaring (har ferrarien og en kamerat har 1557-en fra whitebox) går vifta på Ferrarien ca. 1 gang hvert 30 minutt i ca. 30 sekunder (under internett, skriving musikk osv.),

1557-en går ca. hvert 5 min, også bare en kort periode.

Tastauret på 1557-en er også mye mykere enn på Ferrarien. Det gir mer etter når du trykker, noen liker dette, noen liker det ikke.

Batterilevetida på 1557-en er relativt mye lengre enn på Ferrarien, ca. 4 timer mot 2-3 timer.

Ferrarien blir også litt lunken under venstre hånd, i forhold til 1557-en som blir litt varm på venstre side i tastaturet.

Ellers vil jeg påstå at Acer-en er av bedre byggekvalitet. Den er bygget og laget av et meget stort og respektfullt firma, noe som fører til høy driftsikkerhet. Den er også testet på alt mulig, blandt annet trykk, om jeg husker riktig.

 

Personlig vil jeg anbefale Ferrarien, men 1557-en er et meget godt alternativ :thumbup:

 

Lykke til :yes:

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar

Vet ikke om du har lest rundt om erfaringer rundt her på hw.no jeg, hvis ikke så er det absolutt å anbefale(er mange 1557 tråder).

 

Noen synes det gir en litt plastikkfølelse, andre synes den har et lekkert design.

Det alle egentlig er enige om at er at det er mye bærbar pc for pengene(dvs. hardware) og kanskje ikke byggekvaliteten er så bra som andre pc'r(som kommer ferdigbygde til de forskjellige butikkene).

 

Og, det har vært mange "bærbar pc til rundt xx.xxx,- her så er nok ikke feilpostet.

 

Er ikke sikker på om F3200 er noe fin skolepc, men nydelig pc hvertfall :D

Er ikke så bra batteritid, bråker vel kanskje litt mer, blir varmere og kanskje ikke akkurat en skjerm(eller, lokk) som man bare kaster i sekken når man har dårlig tid. Skjemkortet og prosessoren er raskere though.

Lenke til kommentar
...1557-en går ca. hvert 5 min, også bare en kort periode...

Dette var unormalt høyt!:ohmy:

Viften min går vel nesten aldri, tempen ligger stabilt på 48grader under surfing/skriving. :ohmy:

Sikker på at speedstep er aktivert på din kamerat sin pc?

Hm, nei det vet jeg ikke, men det er flere som har nevnt hyppig vifte gang på denne modellen. Hvor aktiverer du dette, i bios?

Sorry at dette var litt off-topic :blush:

Lenke til kommentar
...1557-en går ca. hvert 5 min, også bare en kort periode...

Dette var unormalt høyt!:ohmy:

Viften min går vel nesten aldri, tempen ligger stabilt på 48grader under surfing/skriving. :ohmy:

Sikker på at speedstep er aktivert på din kamerat sin pc?

Hm, nei det vet jeg ikke, men det er flere som har nevnt hyppig vifte gang på denne modellen. Hvor aktiverer du dette, i bios?

Sorry at dette var litt off-topic :blush:

I tillegg til å ha nyeste drivere til prossesoren, som fikset noe med sp2 og speedstep, må du velge bærbar som strømoppsett i strømaltrenativer i kontrollpanelet. Da skal prossesoren klokke seg ned til 600mhz under liten last, og opp til 1.7GHz under stor last :D

 

I bios kan det i tilleg være lurt å stille inn strømstyringen når den er tilkoblet nettet til maks ytelse, og når den er tilkoblet batteri til maks power, men tror egentlig ikke dette har noe å si, virker som xp overstyrer det, og har speedstep aktivert hele tiden, noe som passer meg ypperlig....

Lenke til kommentar
Er litt redd for pixelfeil, og lurte på om det er noen måte å sikre seg for dette? Lest om andre her som klager, og vet at man må ha over 2 stk for å få ny skjerm...

Har faktisk aldri hørt om noen som har Acer Ferrari med ødelagte pixler :)

 

Er ikke sikker på om F3200 er noe fin skolepc, men nydelig pc hvertfall

Joda, perfekt skole-pc :dribble:

Har min med på skolen hver dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...