Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kapasitet på trådløs router og anbefaling


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange pcer man kan kople på trådløst samtidig på en vanlig trådløs router?

 

Jeg lurer også på hvilken router jeg skal kjøpe (kan bruke i underkant av tusenlappen). Jeg har googlet og sett litt på tester, men det er ikke helt klart for meg hvilken som er best akkurat nå (til nevnt pris). Jeg ahr sett at folk har anbefalt D-link routere og Linksys WRT54G, men testene de har referert til er relativt gamle (2003, tidlig 2004).

 

Noen som kan hjelpe?

 

Mvh Spiff

Endret av Spiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Linksys WRT54GS, og er kjempefornøyd med stabilitet og rekkevidde. Anbefaler denne på det sterkeste, alternativt også WRT54G da det ikke er veldig store forskjeller på disse to modellene.

 

D-link har jeg hørt både positivt og en del negativt om. Har ikke noe fra D-link selv så jeg kan ikke uttale meg om produktene deres.

Lenke til kommentar

Hjemme har jeg 4 stk.... ikke noe problem det... har ikke så mye peiling på nettverk og slikt, men jeg mener at hver enkelt PC får utdelt hver sin IP-adresse når de kobles opp, innenfor området 192.168.1.100 og 192.168.1.149... dvs 50 PC'er/enheter? :)

 

Bare ren gjetting fra min side. Hvis alle er oppkoblet på nett så bør du ha en heftig fet linje :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...