Gå til innhold

Ny AMD 64 allrounder - budsjett ca 16K


Anbefalte innlegg

Kommer til å surfing, spille, skrive, film og musikk etc alt som man vanligvis gjør. Overklokking kommer ikke med det helt første. Har ingenting fra før og budsjettet ligger på rundt 16K. Har ventet å sett litt, men så at Netshop denne uken hadde endel greie varer på tilbud så velger å prøve meg med et oppsett hovedsaklig derfra, slik at den kan bygges og testes der.

 

 

Oppsett:

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Pris: kr 2 350,00

 

HK: MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra Pris: kr 1 295,00

 

Kabinett: AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Pris: kr 650,00

 

DVD brenner: NEC DVD-brenner ND-3520 Pris: kr 595,00

 

HD: Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM NCQ DiamondMax 10 16MB cache Pris: kr 1 475,00

 

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCIe Pris: kr 2 749,00

 

Tastatur: Logitech Ultra X Flat Tastatur Pris: kr 275,00

 

Mus: Razer Diamondback Pris: kr 550,00

 

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 Pris: kr 2 095,00

 

Skjerm: BenQ 19" LCD FP937s Pris: kr 3 575,00

 

 

TOTAL: 15 609,00 (uten frakt og sette sammen)

 

 

Så blir spørsmålene:

 

1 - Hva kan endres?

2 - Hva bør endres ?

3 - Flere av varene er ikke på lager, vil jeg likevel kunne sende inn min bestilling og få de til denne prisen?

4 - I Netshops pc-bygger er ikke alle disse komponentete tilgjengelig - men jeg tror de skal være kompatible. Kan jeg lage en vanlig handleliste og få dem til å bygge denne?

 

På forhånd takk for hjelp og veiledning :yes:

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin fint oppsett :)

Eneste er om du vil like musa. Den er litt liten, og vis du har store hender er den kansje ikke det beste kjøpet selv om den er så rask. (Har den selv)

Nå det gjeler HK kan du jo se på DFI LanParty Ultra.

Ellers er det supert minne og skjermkort du har satt opp :)

Minnet er noe av det raskeste du kan få :)Det han du se her :)

Nå du bestiller ting som ikke er på lager, får du alt når alt er på lager.

Lenke til kommentar

Takk til alle :yes:

 

Var litt usikker på om 350 watt holdt, men jeg vil ikke bruke mange penger på kabinett og strømforsyning. Er det noen som med sikkerhet kan si at det er nok/ikke nok?

 

Når det gjelder HK'et så syntes jeg MSI kortet så veldig fint ut, eneste jeg så det manglet var FireWire 1394b. Ellers har jeg fått inntrykk av at det generelt sett er et sikkert valg. Noen som har noen formeninger om kampen DFI LanParty Ultra Vs MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra ? (eller andre ? )

 

Et alternativ til Razer Diamondback blir vel Logitech MX510? Jeg er ingen hardcore spiller så jeg behøver strengt tatt ikke det ypperste innen perfomance mus. Spiller endel strategy så innspill på valg av disse (eller andre?) ville jo blitt bra også.

 

Ah så om jeg bestiller disse delene vil de bli sendt samlet når siste del er ankommet?

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Et alternativ til Razer Diamondback blir vel Logitech MX510? Jeg er ingen hardcore spiller så jeg behøver strengt tatt ikke det ypperste innen perfomance mus. Spiller endel strategy så innspill på valg av disse (eller andre?) ville jo blitt bra også.

 

Ah så om jeg bestiller disse delene vil de bli sendt samlet når siste del er ankommet?

Det er mange som liker MX510 bedere enn Diamondback. Jeg fraråder deg ikke til å kjøper Razer musa altså. Jeg har den som sagt selv og er kjemefornøyd.

 

PSDATA har der sånn at de sender varene nåe alt er på lager, så jeg vil tru Netshop også gjør dette.(Er faktisk ganske sikker på dette)

 

Edit: Her er en test av DFI LanParty Ultra og SLi-DR.

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...