Gå til innhold

Hvorfor lagger det?

Tomeddie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et PowerColor Radeon X800XT Platinum Edition 256MB AGP, med nyeste drivere!

Jeg spiller en del Counter-Strike Source, HL2 og et par andre spill som krever en del.

Noen ganger lagger det på disse spillene og hvorfor gjør det det? Jeg trodde dette kortet skulle klare alt fett ettersom det sies på tester osv..

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et PowerColor Radeon X800XT Platinum Edition 256MB AGP, med nyeste drivere!

Jeg spiller en del Counter-Strike Source, HL2 og et par andre spill som krever en del.

Noen ganger lagger det på disse spillene og hvorfor gjør det det? Jeg trodde dette kortet skulle klare alt fett ettersom det sies på tester osv..

Takk!

i hl2 er hdd performance viktig. ein defragmentert disk hjelper litt der...har x800xt pe 1024 kingston hyperx og ein godt defragmenter WD raptor 74 disk og aalikevel so opplever eg litt lagg ved load av nye bratt/chapters der det masse lyder og div...

Skrevet

Hei!

Må nesten vite vite noe om resten av systemet ditt for å kunne svare mer konkret.

Det jeg kan si, er at på grunn av den avanserte fysikken i source-motoren er den veldig prosessoravhengig for å fungere optimalt. Selv har jeg et geforce 6800@GT og en athlon XP-M2400@2300MHz. Har prøvd å halvere prosessorhatigheten som et eksperiment. Resultatet var at CS: Source ble helt uspillbart.

Skrevet

Skal heim og teste no med det kortet! har akkurat samme kort.

Prøvde kortet mitt på filservern i helga, og der gjikk The Punisher smooth

(p4 2.533 og 512 mb ram)

Skrevet

Ok.

Mine spesifikajoner er:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz.

Abit NF8 nForce3 250.

1024MB OCZ Premium Ram.

PowerColor Radeon X800XT Platinum Edition 256MB AGP.

Er den noe annet en kortet som kan forårsake laggen?

Skrevet

Du er sikekr på at du har kraftig nok strømforsyning til kortet ditt da? Er den for svak vil det nok ikke yte optimalt.

Men pcen er jo kraftig den, så det er litt merkelig kan være. Du kan jo prøve å kjøre 3DMark, da vil du finne ut hvor mye pcen din yter(Jeg vet ikke hvilken score som er "vanlig" med det kortet der da).

Har du mange andre programmer som kjører i bakrunnen? Da vil det sinke pcen betraktelig.

Skrevet

Strømforsyningen er på 380W skulle ikke det holde?

Alt står på fullt på HL2 og Source, men trodde da dette kortet skulle klare det?

Skrevet

tja, snakker vi 1600x1200 16xAA og 8xAF + alt på "high", kan du bare glemme det... få maskiner som klarer det i dag gitt...

Skrevet

Ja, det er alt det, men ikke såå høy oppløsning, glemte meg litt...

Oppløsningen jeg bruker er 1024x1268, men ellers er alt på high.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...