Gå til innhold

Bilde av en falleferdig låve


SSSø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er veldig uskarpt, og det er en del "rot" i bildet som tar bort oppmerksomheten på selve huset f.eks den stigen(?) som ligger på marken på høyre side samt det mørke partiet på høyre side...

 

Slike bilder tar seg best ut i s/h eller sephia!

Endret av tomviktor
Lenke til kommentar

Ikke så verst, men det er ikke alltid så bra å plassere motivet sentrert i bildet. I tillegg så er det en del støv og dritt på linsen, og hadde også vært greit med en litt mindre versjon da det er litt vanskelig å få et direkte overblikk på et så stort bilde.

 

Uansett så var det et pent bilde, som kunne ha blitt bedre med en annen komposisjon. Fargene var kanskje også litt sterke og kunne ha blitt tonet ned et lite hakk.

Lenke til kommentar
Fargene var kanskje også litt sterke og kunne ha blitt tonet ned et lite hakk.
Fargene har jeg ikke gjort noe med (og vet heller ikke hvordan jeg gjør det)

 

I tillegg så er det en del støv og dritt på linsen
Støvet er nok ikke på linsen, men fra scanneren

 

 

Takker for svar og håper på flere...

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Hei, Jør2.

 

Jeg er enig i mye av det som er sagt her fra før. Fotografiet er noe uskarpt og den sentrerte komposisjonen er heller ikke helt å foretrekke! Bildet hadde dessuten gjort seg i BW. Datoen burde du klonet vekk, for dette stjeler alt for mye oppmerksomhet!

 

Når det er sagt, så synes jeg at det er et OK bilde med forbedringspotensiale! Det er likevel ikke tvil om at du har noe på gang her ;) Lykke til, kunne tenke meg å se mer fra deg også.

Lenke til kommentar

Flott vignettering, - veit ikkje om den er gjort med vilje, men tøff likevel. Eg har som dei

andre ein del å utsetje på komposisjon. Elles likar eg farger godt og tykjer fargane slik

dei er no er greie. Men med eit bilete i ein fargenyanse vil du få auka fokus på form, det

er jo kanskje noko du vil. Men då må biletet være betre komponert osb :)

Lenke til kommentar

Det ble litt mange inntrykk på en gang. Den flotte naturen tok bort noe av oppmerksomheten fra låven. Stigen på bakken skulle vært ryddet bort. Siden det var låven du skulle ta bilde av, kanskje du skulle gått nærmere og funnet fine detaljer, andre vinkler enn rett på, og så bare litt fjell eller natur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...