Gå til innhold

nintendo ds eller psp


Perra1

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vil altså celge ds, fordi at den har et bedre gameplay, vil jeg tro. også p.g.a touchscreenen som nok er et stort pluss hvis du spiller skytespill.

Andre grunner:

 

PSP'en sin firkant knapp blir slitt og kan begynne og henge seg opp. dette er noe mange trodde var en feil og defor har de sendt den tilbake, men det sa han sony sjefen at det var en pris de måtte betale fordi at knappen satt så nærme skjermen. så da må du vende deg til og trykke hardt...

 

PSP har ganske større sjans for og få døde pixler, pga den store skjermen.

 

PSP'en sin batteritid er målt til 1t og 58 min, og da får du ikke spilt noe særlig etter at du har sett på film dette er på grunn av den store skjermen. DS sin batteritid er 6-10 timer.

 

Spillene til PSP'en har en tendens til og dette ut hvis du holder den i feil vinkel, detta kan være en produksjonsfeil, veit ikke.

 

 

Minus ved DS:

 

Ikke like bra grafikk som på PSP.

 

Noen spill som jeg kunne likt og hatt mangler, men men.. har mario jeg :D

 

 

Innenfor multimedia:

 

Nintendo sjefen mener at DS'en kan ha mulighet til og spille av film, bare med litt ekstra utstyr.

 

Den kan også spille av Mp3 filer.

 

 

Altså PSP er bare bedre pga skjermen og grafikken.

DS har bedre spill, syntes jeg.

Morroere og styre på touchscreenen en på den den greia med piler.

Kan spille lenger på DS.

Slipper at knappen blir utslitt p.g.a for mye spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lover deg IKKE kjøp DS. 2 venner av meg har en. deb var artig i starten med tuch screen å det dær, men etter 4-5 uker gikk vi veldig lei

Morro! Sikker på at det var DS-en de ble lei av og ikke spillet/spillene?

 

Jeg selv har hatt en DS, men bytta den bort til fordel for 14++spill, 600kr og den europeiske versjonen. Jeg kan si at DS-en har virkelig noe å by på når det kommer til gameplay som PSP-en bare kan drømme om. Men til gjengjeld så har PSP-en funksjoner som DS-en ikke har. Så, etter min mening burde gamere skaffe seg begge maskiner, ettersom de begge utfyller hverandres behov.

nei. DS har bare ikke de kvalitetene som jeg ser etter og derfor er det en dårlig konsoll. men min mening såklart

Lenke til kommentar
Ja, jeg vil altså celge ds, fordi at den har et bedre gameplay, vil jeg tro. også p.g.a touchscreenen som nok er et stort pluss hvis du spiller skytespill.

Andre grunner:

 

PSP'en sin firkant knapp blir slitt og kan begynne og henge seg opp. dette er noe mange trodde var en feil og defor har de sendt den tilbake, men det sa han sony sjefen at det var en pris de måtte betale fordi at knappen satt så nærme skjermen. så da må du vende deg til og trykke hardt...

 

PSP har ganske større sjans for og få døde pixler, pga den store skjermen.

 

PSP'en sin batteritid er målt til 1t og 58 min, og da får du ikke spilt noe særlig etter at du har sett på film dette er på grunn av den store skjermen. DS sin batteritid er 6-10 timer.

 

Spillene til PSP'en har en tendens til og dette ut hvis du holder den i feil vinkel, detta kan være en produksjonsfeil, veit ikke.

 

 

Minus ved DS:

 

Ikke like bra grafikk som på PSP.

 

Noen spill som jeg kunne likt og hatt mangler, men men.. har mario jeg :D

 

 

Innenfor multimedia:

 

Nintendo sjefen mener at DS'en kan ha mulighet til og spille av film, bare med litt ekstra utstyr.

 

Den kan også spille av Mp3 filer.

 

 

Altså PSP er bare bedre pga skjermen og grafikken.

DS har bedre spill, syntes jeg.

Morroere og styre på touchscreenen en på den den greia med piler.

Kan spille lenger på DS.

Slipper at knappen blir utslitt p.g.a for mye spilling.

dette er vel litt underdrivelse, med intensiv Ridge Racer spilling varte batteriet i 3,5 timer i ign sin test. og det er det mest krevende spillet av alle, i alle de andre batteritiestene varte det lengre, over 4-5 timer i flere tilfeller.

 

og det med at de detter ut er bullshit, de spratt ut når de vred maskinene med stor styrke. dette er ikke et problem, det har bare blitt rapportert om denne feilen på under 1% av maskinene.

 

sjekk kildene dine mann!

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Sa jeg at han ikke fikk lov til det? Nei.

 

Jeg mente bare at spillsmaken hans virkelig var som baken, møkkete og uinteresang. Men joda, hvis det er hans subjektive mening så kan han mene det så mye han kan. Men jeg står fremdeles for det jeg skrev.

Endret av Freezar
Lenke til kommentar
PSP!

Mye bedre grafikk+ kvalitet ;)

Ja for bedre grafikk gjør den bedre :roll:

 

Vil ikke kalle den akkurat for ren kvalitet siden det er designfeil på den. Og Sony sier at de ikke vil endre på blant annet d-pad'en fordi da vil den bli 3mm tykkere. Snakk om å ikke høre på kunder.

 

Som sagt tidligere, prøv begge før du bestemmer deg. Mye bedre det enn å følge saueflokken.

Lenke til kommentar

Jeg har fått min PSP, fra jappan på mandag faktisk. Å samme hvor bra dere tror den kommer til å bli, og samme hvilke forventninger dere måtte ha, så er den bare HELT SYK!!!! :yes::yes::yes: :!: :!: :yes::yes:

 

Har bare ridge racer, men fytti fannen altså så utroli rått det er, er ikke mange årene siden man spilte Gameboy osv. Phu, gleder meg til å bli ferdig med jobb så jeg kan hjem å spille :p

Håper bare at jeg ikke kommer gjennom spillet før det er gått 1 mnd nå, for da kommer spillene her åsså.

Lenke til kommentar
Jeg har fått min PSP, fra jappan på mandag faktisk. Å samme hvor bra dere tror den kommer til å bli, og samme hvilke forventninger dere måtte ha, så er den bare HELT SYK!!!! :yes::yes::yes: :!: :!: :yes::yes:

 

Har bare ridge racer, men fytti fannen altså så utroli rått det er, er ikke mange årene siden man spilte Gameboy osv. Phu, gleder meg til å bli ferdig med jobb så jeg kan hjem å spille :p

Håper bare at jeg ikke kommer gjennom spillet før det er gått 1 mnd nå, for da kommer spillene her åsså.

kommer kanskje ikke noe PSP her til lands før i April eller senere men det vet vi ikke enda. men du kan bestille fra feks EBGames fra USA som får mange spill den 24. Mars.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg skaffet meg PSP og jeg har fått teste DS nå i helgen, og det er helt riktig det noen nevner her om at de ikke er konkurrenter for PSP ligger så synsykt forran DS, at det er snakk om helt forskjellig liga her!

 

Vet ikke helt hva Nintendo har tenkt på her når de har laget en stor og klumpete sak som bare er hakket bedre en GBA (sønnen min har faktisk problemer med å håndtere den med sine korte fingre ;-)

 

Det eneste som har en snev av utvikling her er den touch skjermen, men selv den blir bare irriterende etter en stund og man skulle helle ønsket seg en større skjerm i stedet for to.

 

Når det gjelder spill så er det riktig som mange sier at PSP bruker spill som finnes i dag på PS2, men her er ikke Nintendo hakket bedre for de resycler jo alle sine tittler hele tiden og vi kan vel ikke vente oss noe annet på DS heller.

 

Min helt personlige mening etter å ha prøvd begge maskinene er at PSP "gruser" DS fullstendig og når det gjelder spill så har PSP en langt bedre release liste en DS og så er både gameplay, oppløsning, hastighet, feeling så utrolig mye bedre en Nintendo sin litt mer avanserte GBA.

 

Og her forlater PSP DS fullstendig i støvet for i tillegg får du MP3 spiller, videospiller, Trådløs og USB tilkobling og en mengde andre muligheter.

 

Når det er sagt så kommer jeg til å kjøpe DS til gutta mine slik at de kan få litt mer ut av sine GBA spill, men jeg har funnet den håndholte spillmaskinen som er verdt å ha, PSP heter den!

 

Retro....

Lenke til kommentar
jeg lover deg IKKE kjøp DS. 2 venner av meg har en. deb var artig i starten med tuch screen å det dær, men etter 4-5 uker gikk vi veldig lei

Morro! Sikker på at det var DS-en de ble lei av og ikke spillet/spillene?

 

Jeg selv har hatt en DS, men bytta den bort til fordel for 14++spill, 600kr og den europeiske versjonen. Jeg kan si at DS-en har virkelig noe å by på når det kommer til gameplay som PSP-en bare kan drømme om. Men til gjengjeld så har PSP-en funksjoner som DS-en ikke har. Så, etter min mening burde gamere skaffe seg begge maskiner, ettersom de begge utfyller hverandres behov.

nei. DS har bare ikke de kvalitetene som jeg ser etter og derfor er det en dårlig konsoll. men min mening såklart

Så har det seg også slik at kvalitetene du søker etter er grafikk og atter grafikk. Du velger grafikk foran alt, tom. gameplay. Og det er forresten kun du som er lei touch screen, jeg er bare lei spilla.

Lenke til kommentar

Når skal folk skjønne at DS ikke er ment å konkurrere på samme basis som PSP? Svaret på PSP kommer senere. Den neste konsollen fra Nintendo vil være en bærbar GC ytelsesmessig og grafikkmessig.

 

DS prøver å få folk og utviklere til å prøve noe nytt og ikke gjøre det samme gang etter gang. PSP har jo absolutt ingen ekslusive titler som, alt er jo tilgjengelig på PS2. DS derimot har bare unike titler som du ikke vil finne andre steder.

Lenke til kommentar
PSP har jo absolutt ingen ekslusive titler som, alt er jo tilgjengelig på PS2. DS derimot har bare unike titler som du ikke vil finne andre steder.

Dette er vel ikke helt sant!?

 

Tiger Woods PGA Tour Golf

Madden NFL 2005

Ridge Racer

Rayman

The Urbz: Sims in the City

GoldenEye: Rogue Agent

Spiderman 2

Need for Speed Underground

Dynasty Warriors

 

Osv. osv...

 

Recycled tittler i massevis på de tittlene som kommer på DS

 

Og hvis du tar en titt på release lista til PSP så finner du nok tittler som er ekskusiv for PSP

 

Retro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...