Gå til innhold

Porto på bestilling av spill/DVD fra utlandet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du pleier å få dette opplyst på sidene deres. Men mye avhenger av sendings metode. Fortere er dyrere.

 

Filmer og spill kan det anbefales å bruke andre som f.eks Play.Com, PlayUSA.Com, CDWov.com og mange andre som sender fraktfritt og deler opp sendingen til enkeltfilmer/spill slik at det ikke overskrider Norges fantastiske 200 kroners grense.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg bruker vanligvis Play.com, for de har lave priser og fantastisk service.

 

Men av og til er ting billigere på f.eks. Amazon, også muligens hvis man legger til frakt, eller de har varer som er utsolgt på Play Kanskje et problem med amazon.com, dog... Annen region på DVD/spill. Det tenkte jeg ikke på :(

Lenke til kommentar
Du pleier å få dette opplyst på sidene deres. Men mye avhenger av sendings metode. Fortere er dyrere.

 

Filmer og spill kan det anbefales å bruke andre som f.eks Play.Com, PlayUSA.Com, CDWov.com og mange andre som sender fraktfritt og deler opp sendingen til enkeltfilmer/spill slik at det ikke overskrider Norges fantastiske 200 kroners grense.

fantastiske 200kr grense? Det er jo nesten ingen av spillene som koster under 200kr og billigspillene som er i nærheten av grensa koster gjerne 202kr slik at man ikke slipper unna moms og gebyrer på de heller =(

Lenke til kommentar

Fra Amazon.com er det naturlig nok relativt dyr frakt (langt unna), og de er generelt ikke kjent for å ha så god service som de pleide å ha. Ikke er de veldig billige heller på det meste (unntat enkelte salg, som Fox første sesong-salg de har hatt innimellom i det siste).

Amazon.co.uk derimot har fantastick service, lavere frakt (enn .com), og det at de trekker fra engelsk mva (VAT) oppveier omtrent for fraktprisen (+/-). Spesielt ting som ligger rundt mva-grensa kan det lønne seg å bestille fra Amaznon.co.uk, siden det er pris uten engelsk mva før frakt som bestemmer om ting er under eller over grensa.

Lenke til kommentar

Jepp, amazon.co.uk er noe jeg driver og kikker på. Fant også fraktprisene til Norge, selv om jeg måtte grave litt på siten.

 

Når man bestiller fra Amazon i England, fører de frakten separat, så Posten skjønner at varen faktisk kom under 200 kroner?

 

Forøvrig vil Høyre behold tollgrensen, for de nekter å la norske bedrifter konkurrere i et internasjonalt marked. Til og med Arbeiderpartiet vil ha denne grensen opp til 200 kroner! Tror også Frp vil heve den.

 

På grunn av Høyres forbrukerfiendtlige holdning og kunstige åndedrett til norske bedrifter på bekostning av oss vanlige folk, så vet jeg i allefall ett parti som ikke skal få min stemme ved stortingsvalget.

Lenke til kommentar
Når man bestiller fra Amazon i England, fører de frakten separat, så Posten skjønner at varen faktisk kom under 200 kroner?

Ja, det er en kopi av faktura (uspesifisert; Står kun digital media, CD, book e.l., ikke hva du har kjøpt) med vare/varepris øverst, evt flere linjer med pris på hver enkelt ting, så frakt som egen post, og total sum nederst.

 

Selv om det ville være meg ganske fjernt å anbefale folk å stemme Høyre vil jeg ikke vedde sparepengene mine (ikke at jeg har noen :p ) på at en ny regjering uten Høyre vil ha heving av mva-grensa som en prioritert sak. Har en sterk mistanke om at utspillene en del politikere har hatt om dette er spill for galleriet, vel vitende om at heving av grensa er en sak er en ufarlig sak å si seg for siden det ikke akkurat er en sak det stilles kabinettspørsmål på.

Lenke til kommentar
Husk på amazon.co.uk trekker fra VAT når du bestiller spill noe som gjør at du for billige spill har litt ekstra å gå på før du når 200kr grensa

Vil det si at alle de spillene som koster 210kr og lignende på play.com egentlig er under grensa?

Nei.

Amazon.co.uk ligger i England, og prisene på sida deres inkluderer VAT/mva (17,5% på det meste vi diskuterer her) som trekkes fra når de sender ut av EU (unntatt bøker som er mva-frie der som her).

Play ligger på øya Jersey, som ikke har noen form for mva, og den trekkes da naturlig nok ikke fra.

Lenke til kommentar
Husk på amazon.co.uk trekker fra VAT når du bestiller spill noe som gjør at du for billige spill har litt ekstra å gå på før du når 200kr grensa

Vil det si at alle de spillene som koster 210kr og lignende på play.com egentlig er under grensa?

Nei.

Amazon.co.uk ligger i England, og prisene på sida deres inkluderer VAT/mva (17,5% på det meste vi diskuterer her) som trekkes fra når de sender ut av EU (unntatt bøker som er mva-frie der som her).

Play ligger på øya Jersey, som ikke har noen form for mva, og den trekkes da naturlig nok ikke fra.

Jøss, her er man informert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke verst... Så en vare på £11.97 vil koste runt ca. £10 når frakt er trukket fra, samt £5 i frakt, altså £15?

 

Og da slipper jeg jo å bekymre meg om at det går over 200 :)

 

Men kan dere berefte at prisene på amazon.co.uk inkluderer moms?

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Ikke verst... Så en vare på £11.97 vil koste runt ca. £10 når frakt er trukket fra, samt £5 i frakt, altså £15?

 

Og da slipper jeg jo å bekymre meg om at det går over 200 :)

 

Men kan dere berefte at prisene på amazon.co.uk inkluderer moms?

Jepp. Dette ser du dersom du har en konto der: putt f.eks. et spill i handlekurven og gå til betaling. Da vil du se prisen uten mva.

Lenke til kommentar
Ikke verst... Så en vare på £11.97 vil koste runt ca. £10 når frakt er trukket fra, samt £5 i frakt, altså £15?

 

Og da slipper jeg jo å bekymre meg om at det går over 200 :)

 

Men kan dere berefte at prisene på amazon.co.uk inkluderer moms?

For nte gang, ja, prisene på Amazon.co.uk (dvs England; Samme med Frankrike, Tyskland og Japan) inkluderer lokal mva (som i England heter VAT = Value Added Tax), som trekkes fra når ting sendes ut av EU (eller ut av Japan hvis det gjelder amazon.co.jp). Eventuell norsk mva er ikke inkludert, så du må fremdeles forholde deg til NOK200-grensa, men etter at VAT'en er trukket fra, før frakt er lagt til.

Unntatt er bøker, der det hverken EU eller Norge har mva.

Lenke til kommentar

Selvsagt. Kommentaren min var myntet på en spesifikk vare som hadde kommet over 200 kroner inkludert frakt, og da ville det vært viktig at Amazon skrev det på utsiden.

 

Men siden de trekker fra Engelsk moms, så kom det på under 200 kroner inkludert frakt, så da var det ikke noe å bekymre seg over for den spesifikke varen likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...