Gå til innhold

iPhoto Slideshow retning


Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop konvertert fra pc til mac, og er dritfornøyd! Men en ting jeg ikke finner utav irriterer litt. Jeg har ca 2500 bilder i iPhoto 5. Når jeg kjører slideshow får jeg ikke vise bildene i kronologisk rekkefølge med start fra eldste bilde og så nyere og nyere... Noen som vet hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har nettop konvertert fra pc til mac, og er dritfornøyd! Men en ting jeg ikke finner utav irriterer litt. Jeg har ca 2500 bilder i iPhoto 5. Når jeg kjører slideshow får jeg ikke vise bildene i kronologisk rekkefølge med start fra eldste bilde og så nyere og nyere... Noen som vet hvordan dette gjøres?

Hmm ... jeg fikk mine bilder opp i kronologisk rekkefølge når jeg markerte bilder og laget slideshow. Bildene var da sortert kronologisk i arkivet mitt. Forslaget mitt er å sortere bildene i arkivet/albumet etter tid før du velger hvilke bilder du skal ha i slideshowet.

Lenke til kommentar
Ser du nettopp har gått over fra pc til mac. Var denne overgangen vanskelig? Lurer på å gjøre det samme, skjønner du... Tok det lang tid før du ble vant med operativsystemet? Hvordan funker det i forhold til windows?

Eneste jeg syns var rart til å begynne med var "startlinjen" som er øverst. Men det er jo kjempekjek med dock fremfor start-meny da... Ellers tar det vel kanskje en time før du er ordentlig fortrolig med OSX, så tar det jo selvsagt lengre tid å komme helt inn i det. Men mye er likt, så det skulle ikke være så veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Bildene mine blir vist i kronologisk rekkefølge, den er ok, men de blir vist feil vei, dvs nyeste først. Jeg vil at slideshows skal starte på eldste bilde og gå til nyere! Noen som vet om dette går uten å sortere bildene manuelt?

 

 

Jeg må si at overgangen fra pc til mac er utrolig lett. Alt er litt annerledes enn i windows, men det fine er at uansett hva du leter etter, eller hva du skal gjøre finner du det med en gang. OS X er et utrolig intuitivt operativsystem. Det er et utrolig stabilt system, og jeg har restartet den en gang siden jeg kjøpte den (etter en microsoft installasjon :), ellers har maskinen stått på konstant i 1 måned nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...