Idrin Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hei. Dere vet jo på noen av de nye hovedkortene så er det 24-pins hovedstrømplugg. På PSU'n så var det en 20-pins kontakt. Det jeg ikke så først var at det var en til 4-pins kontakt som også skulle ned sammens med 20-pins kontakten (var skinner på siden av 20-pins kontakten så man kunne feste den 4-pins kontakten sammen), så jeg koblet den 4-pins kontakten i den 4-pins pluggen (12v) på hovedkortet å får ikke start på maskinen. Kan det være nok til å ha kortsluttet hele hovedkortet? Chipset viften starter opp i kanskje 1/10 dels sekund når jeg skrur på maskinen i fronten så skjer det ikke mer. Lyser grønt på hovedkortet. Jeg koblet den 4-pins pluggen helt oppe til høyre (se bilde), skulle egentlig være sammen med hovedstrømpluggen. Hadde vært koselig med litt svar. -punk20 Endret 5. februar 2005 av punk20
hamsterbom Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Hørtes skummelt ut, har du mulighet til å teste med en annen strømforsyning?
Idrin Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 Hørtes skummelt ut, har du mulighet til å teste med en annen strømforsyning? Jepp, har prøvd med annen strømforsyning. -punk20
hamsterbom Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 La hovedkortet ligge noen timer og få håpe automat sikringen på hk har hjulpet deg. Vet ikke om det har noe å si, men koble ut strøm også mens du venter..
Idrin Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 La hovedkortet ligge noen timer og få håpe automat sikringen på hk har hjulpet deg.Vet ikke om det har noe å si, men koble ut strøm også mens du venter.. Lot det ligge over natten fra i går til i dag, skjer akkurat det samme. Har prøvd å starte uten noe som helst på hovedkortet også, det vil bare ikke starte i lengere enn 1/10 dels sekund. (bare chipset viften som går rundt i 1/10 dels sekund). Når jeg har andre ting koblet til så er det fortsatt bare chipset viften som blir så vidt liv i. -punk20
hamsterbom Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Dette ser mørkt ut, om du kan få testet prosessoren din hos noen andre med samme socket, men tviler på det er cpu. Du må nok se framover, dfi nforce4 sli-dr kommer på netshop til tirsdag. Lykke til håper du får løst det!
eirikdh Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Hadde lignende problem. Men det var noe helt annet. Har du sjekka at alt sitter som det skal på hovedkortet? Cpu, viften, ram, alle kontakter osv...? I mitt tilfelle var det at jeg hadde kommet borti kontrolleren for CPU-viften og nesten skrudd den av. Sjekka det helt til slutt seff og fant ut at det var problemet....
Idrin Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Skrevet 5. februar 2005 Hadde lignende problem. Men det var noe helt annet. Har du sjekka at alt sitter som det skal på hovedkortet? Cpu, viften, ram, alle kontakter osv...? I mitt tilfelle var det at jeg hadde kommet borti kontrolleren for CPU-viften og nesten skrudd den av. Sjekka det helt til slutt seff og fant ut at det var problemet.... Som sagt har prøvd å starte greia uten noe som helst på hovedkortet også uten hell. Har bestilt samme kortet på netshop som er ubekreftet 7 februar. Har også bestilt DFI sitt kort som er bekreftet 8 februar. Tar det kortet som blir sendt først.. Begge er vel omtrent like gode. Har bestilt det dyre DFI kortet. -punk20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå