Gå til innhold

Xp1800? brenner opp på andre forsøk?


erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en liten ting. Har en xp1800+ som først ble kjørt på et Msi Kt266a hk. Der funket den fint (med Artic Silver II) Byttet hk av div grunner. Og fikk meg Epox KHA8+ istede. installerte den SAMME cpu'en der, på akkurat samme måte nå istede med vanlig silikon basert Goop (eneste jeg hadde tilgjengelig for øyeblikket) og jeg får den berømte FF feilmeldinga.

Er det mulig at cpu var ødelagt? at den kunne gå fyken(tok den av istad, det er ikke ødelagt core) Men den er litt rar i fargen rundt, virker litt "blank" samtidig som det lukter svidd cpu. Noen som har litt peiling på dette?

 

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2001-11-17 02:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, var svidd:( men men...jeg fikk ny...haha, og de testa tilogmed mitt epox hk som jeg kjøpte på multicom på komplett...var mosa det. Fikk det ikke til å funke...heia komplett for god support:D Tror jeg bytter mine deler inn i intel istede. Er ikke.noe vits å krangle med amd mer. De suger sånn ca mitt opp i ræva (unnskyld språket) spør du meg da...kanskje jeg har vært uheldig...men jaja...p3 tualatin har ikke alle i norge:D

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-19 18:07, iceraven skrev:

Jepp, var svidd:( men men...jeg fikk ny...haha, og de testa tilogmed mitt epox hk som jeg kjøpte på multicom på komplett...var mosa det. Fikk det ikke til å funke...heia komplett for god support:D Tror jeg bytter mine deler inn i intel istede. Er ikke.noe vits å krangle med amd mer. De suger sånn ca mitt opp i ræva (unnskyld språket) spør du meg da...kanskje jeg har vært uheldig...men jaja...p3 tualatin har ikke alle i norge:D


 

Det er ikke amd sin feil at cpuen blir svidd.(jaja coren deres stikker litt langt opp så den lett knekker har knekt en duron 800 selv).

Folk som ikke klarer å montere skikkeli slik at den svis (det er noe annet med knekking pga at det burde følge med shims så lett som det er å knekke amd) burde ikke få ny på reklamasjon.

 

Fikk selv ikke ny da jeg knuste min duron 800 (fra psdata) Kjøpte den sammen med en termal take super orb (som dem nå har tatt ut av salg der.) Sikkert mange som knakk med den.

 

Jeg har nå en kjølermester med global win vifte på.

 

Funker fett.

t-bird 800 (som jeg fikk for 400 inkl frakt 8,50 så betalte selger halve frakten altså ble beløpet 404,25 kr.)

Lenke til kommentar

Iceraven har skjønt det, Heia folk som tar til vett.

Kjøp Intel, og det var DET...

 

Dere får unskylde mitt noe dårlig rim. Det e akkurat den typen ting som e pes med AMD, Svidde prosessorer, en masse jævla administrering før få ny, og hvis du enda får ny, er det på`n igjen. Samme jævla leksa gang ettergang.....

Skjønner ikke at AMD ikke vil Lære, DE må sette inn en ordentlig termisk løsning som berger CPUen dersom noe er galt. Isteden for at Prosessoren nærmest setter fyr på omgivelsene.

 

Her har AMD MYE å lære av Intel. Men men...

Lenke til kommentar

Jeg må si meg faktisk enig, selv om jeg bruker en AMD selv. Og den er virkelig mye CPU for penga.

 

Dette med kjøling til AMD er noe virkelig tull. Og er det ikke 100% korrekt montert, så brenner driten nesten opp.

 

Men på en annen side så er de billige da. Men skal AMD bli tatt seriøst så må de komme med kjøler på kjøpet og helst ferdig påmontert.

 

Hele opplegget med kjøling og hvor kritisk dette er for CPUen er jo helt lattis. Snakker om elendig løsning.

 

Kjelli

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt de som sier at AMD T-birder er ustabile. Kjøper du en cpu si 1400Mhz TB som er den til nå varmeste (sies det) så kjøper du en billig kjøler-> coolermaster ca 200kr monterer dette riktig, så fungerer det 100% Denne kjøleren fungerer selvsagt ikke til overklokking.

 

Min 1400@1400 ligger med en idle temp på 54c og i spill ligger den på 60c. Dette er varmt, men helt stabilt. Ustabiliteten kommer enten fra valg av komponenter som ikke går sammen (noe som ikke lett å vite på forhånd) beta drivere eller gjerne overklokking. Kan ikke klage på ustabilitet og varme hvis du overklokker!

 

(Vraket min egen TB 1200Mhz fordi det ikke var god nok kontakt mellom Core og kjøleribbe, fikk det ikke på garanti, Etter dette LØSNET en del av en overfladisk krets på skjermkortet og kortsluttet skjermkortet og tok med seg hovedkortet i samme slengen siden skjermkortet var kjøpt på auksjon hadde jeg ikke garanti på det og dermed fikk jeg ikke gartanti på hovedkortet... Så jeg har hatt min porsjon "uflaks" og har aldri kjøpt så mange komponenter om igjen som etter at jeg kjøpte TB, men i motsetning til andre tør jeg å innrømme dette ikke har noe med AMD å gjøre, bare egen inkopetanse og uforklarlig uflaks.

 

Klart overklokking er gøy, har overklokket siden MIN første Pc var i huset en I.P. 75Mhz (75@120) Må bare ha en KONGE kjøler først vet bare ikke hvilken...gjør du ?(Overklokket ikke hverken Commodore 64'en eller Amiga'en :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...