Gå til innhold

Apple iBook 12"


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en liten og lett bærbar datamaskin.. Har i lengre tid sikla på

Apple iBook 12", og må si at jeg er mildt sagt forelska :love::love: .

 

Jeg kan ikke se NOE minus med den, annet enn at det kjører et annen opprativsystem enn jeg er vandt med (Windows), men for det utseende lærer jeg meg det gladlig..

 

Grunnen til at jeg tror jeg kommer til og gå for denne, er at jeg har en forholdsvis kraftig hjemmepc, som jeg kan bruke til tryngre programmer. I tillegg har jeg wlan hjemme, og med Apple airport er dette en perfect match. Jeg har også planer om og kjøpe en iMac MINI til bruk i stua(samme med den nye 42" plasmaskjermen min blir nok dette bra :) Men uansett, i førsteomgang skal jeg nok bestille meg en laptop, og lurer derfor på om det er noen som har noen innspill.

 

Vil en iBook 12" med 764 mb ram, Airport extreeme og bluetooth fungere som en pc som skal brukes til lett skolearbeid, surfing ved frokosten og mail? Noen som har noen spesielle innskudd før jeg løper og bestiller denne laptoppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før eventuelle andre kommer så vil jeg si at dette er en perfekt maskin du vil få mye glede over med de spesifikasjoner du har satt opp der .

 

Siden dette er/blir en BTO maskin så ville jeg nok valgt størst mulig disk men det er opp til ditt bruk (siden du ikke listet hvor stor den er) .

 

Siden du sier du har WLan hjemme hadde jeg muligen villet om jeg var deg også en Airport Express base for å kunne streame musikk til stereo`n og samtidig kunnet koblet til en printer på usb porten for trådløs printing fra både iBook og eventuell Mac Mini .

Lenke til kommentar

Jeg betaler gladlig mer for det desginet... Og ja "Konge", har titta litt på Airport Express, og det er helt konge ;)

Men tingen er at 1, jeg har koblet er ganske greit annlegg til pcen min, og annlegget i stua kommer til og få seg en MAC MINI om kort tid, så da føler jeg ikke helt behovet for en slik duppeditt :)

Lenke til kommentar

Tror nok at det holder med 30 GB hd, siden jeg har en filserver med flere hundre GB ledig i huset.. Eneste jeg har behov for og lagre blir nok mail, og noen sanger som jeg kan ha med meg "på farta". Men til det har jeg jo iPod... Så det blir egentlig bare mail

Lenke til kommentar

Anbefaler også at du tar en titt i retningslinjene.

 

 

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

 

 

For å gjøre det kort: Er ikke tillatt med bilder i signatur.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Så bra ut ghost7, men virka litt overdimensjonert for mitt "bruk" siden jeg allerede har en ganske vass stasjonær pc..

 

Så også tidligere at noen nevte noe om prisen til iBook, syntes forøvrig den er ganske bra.. Tror den Asusen der koster noe med 13 tusen eller noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

 

Har UTELUKKENDE lovord å si om iBook 12"....

 

Benytta meg av PC i ti år, og konvertere til MAC rett i forkant av jul.... For å si det slik; aldri mer pc! :no:

 

Riktignok tryna maskinen etter halvannen måneds bruk, men fra jeg leverte den på verksted, og til jeg fikk den igjen tok det under 1 uke! Harddiskinnhold bevart... Hadde en skoleoppgave å levere inn, og da tilbudte servicedama seg å brenne ut filene jeg trengte.. Hyggelig..

 

Da min windows-baserte laptop tryna i sommer tok det 6 uker fra jeg leverte den inn, til jeg fikk maskina i retur... Nedtur... Nå vet jeg at dette er knyttet opp mot butikken du kjøpte den i, men sålenge du har kjøpt en APPLE-maskin kan du levere den inn/evt. sende til et lokalt APPLE-verksted...

 

Operativsystemet er helt fantastisk; stabilt da det er UNIX-basert, sikkert, virusfritt og stabilt...

Vil anbefale deg at du møter det med et åpent sinn though, er en del småting som er anderledes... Vil også anbefale deg å begynne å benytte deg av Exposè-systemet så fort som mulig hvis du kjøper den..

 

Det at skjermen bare er tolv tommer er heller ikke så negativt som det jeg trodde det skulle være.. Inget problem egentlig.. Investerte også i en rimelig 17" LCD, så nå sitter jeg her å "skriver" i webprowseren på syttentommeren, mens jeg kjører iTUNES, notatblokk (notat-funksjonen under MacOS er FANTASTISK), MSN og IRC på tolvtommer-skjermen.. Utrolig praktisk og funksjonelt!

 

Vil også anbefale deg integrert blåtann for et par hundre ekstra... it24.no har også SO-DIMM 512mb 400mhz brikek for 700spenn... Rimelig og greit.. inget problem å installere minnet forøvrig. Gikk på 3 minutter (men ha LITEN skrutrekker klar)

 

Kjører selv 60gb-varianten og finner det ganske praktisk.. Kan ha en del av musikksamlinga her, noen spill, filmer, skolebøkene, office, leksikon, office - og fremdeles ha nok av plass igjen slik at jeg slipper å bekymre meg for å gå tom =)

 

Byggekvaliteten er også abnorm ;) Hehe...

 

Så har ingenting annet å si enn LØP Å KJØP :D

 

Mvh.

Quintilian

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
*bestilit* :love::love::love::love::love::love::love::love:

Gratulerer ;=)

 

 

Du vil nok ikke bli skuffet.. Hehe, men husk å gå til saken med et rent hjerte - er noen småting som er annderledes på MAC OS enn på Windows - men til det bedre såklart. hirr hirr..

 

 

 

 

Quintilian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...