Gå til innhold

Fikk plutselig STORE ikoner på oppg.linja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å huke av for dette: start -> Control Panel -> Display -> Appearance -> Effects -> Use large icons

 

Edit: Akkurat.. da hjelper det antagelig å velge dette: start -> Control Panel -> Taskbar and Start Menu -> Start Menu -> Customize -> Small icons

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Jeg satt her og installerte ACDSee på pc'n min. Etter endt installasjon ble alle ikonene og snarveiene mine plutselig 2x sin normale størrelse. Jeg prøvde å avinstallere ACDSee, men ingenting skjedde.

 

Noen som vet?

Gå ned til oppgavelinja med musepekeren, så høyreklikker du og fjerner merket for "Lås oppgavelinja" Nå ser du at mellom der ikonene slutter og Startknappen begynner på opgavelinja så er det noen loddrette prikken som markerer at oppgavelinja er ulåst. Nå fører du musepekeren over disse prikkene, så den deler seg opp i en høyre-og venstre-pil.

Nå kan du høryreklikke ogq velge "Vis" - og "Små ikoner"

 

Godt gjemt den der ;)

Lenke til kommentar
Jeg satt her og installerte ACDSee på pc'n min. Etter endt installasjon ble alle ikonene og snarveiene mine plutselig 2x sin normale størrelse. Jeg prøvde å avinstallere ACDSee, men ingenting skjedde.

 

Noen som vet?

Gå ned til oppgavelinja med musepekeren, så høyreklikker du og fjerner merket for "Lås oppgavelinja" Nå ser du at mellom der ikonene slutter og Startknappen begynner på opgavelinja så er det noen loddrette prikken som markerer at oppgavelinja er ulåst. Nå fører du musepekeren over disse prikkene, så den deler seg opp i en høyre-og venstre-pil.

Nå kan du høryreklikke ogq velge "Vis" - og "Små ikoner"

 

Godt gjemt den der ;)

Den står på små ikoner.. Gir opp snart jeg..

Lenke til kommentar

Jeg husker også at ACDsee rota til med ikoner en gang jeg installerte det. Tror det har med at ACDsee er satt til å være standard program fil .ico-filer (ikoner altså). Dette gjør blant annet at hvis du har en mappe med ikoner, så mister de utseendet sitt og får isteden ett likt utseende på alle sammen. Har du forsøkt å gå inn i listen for hvilke filtyper ACDsee skal behandle, og så fjerne merket for ikoner? Tviler egentlig på at det hjelper, men det er den eneste linken jeg kan tenke meg - mellom ikonene og ACDsee.

 

Rart du ikke fikk opp valget mellom "Store ikoner" og "Små ikoner" på når du gjorde som jeg forklarte i sted forresten. Fikk du bare "Små ikoner" altså?

 

Hvis den allerede står på "små ikoner", så kan du forsøke å sette den på "Store ikoner". Så restarter du maskinen - og setter den tilbake til "Små ikoner" etterpå. Dette kan jeg godt tenke meg løser problemet ditt

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...