Gå til innhold

Den lille tråden for oss Vice City-moddere.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte å lage en tråd for oss (vi er nok få :p ) som laster ned og innstallerer mods i hytt og pine til GTA: Vice City. Grunnen til at jeg lager denne tråden er at dette kan bli den generelle tråden hvor tips og idéer kan bli delt blant oss eventuelle.

 

Selv bruker jeg mest VCMM (Vice City Mod Manager) fordi det er mange utrolig mange gode mods, og man trenger ikke å slite i en halvtime for å bytte ut masse filer. Genialt program!

 

Hvis man ikke vil slite med å innstallere mods, gå inn og bytte filer med IMG-tool kan man laste ned GTA Mod Installer, funker bra. :thumbup:

 

Sider jeg hovedsaklig bruker til å laste ned mods er: http://www.codenamevice.co.uk

De har vel hovedsakelig bare mods til VCMM

 

http://www.gtagaming.com

Mods for enhver smak.

 

http://www.gta-action.com

Tysk side med litt av hvert av godsaker. :)

 

Det er så ekstremt mange mods jeg vil anbefale, men det er litt slit å legge ut alle.

:p

 

Men to kombinasioner jeg anbefale. Det er:

 

Artic Truck kombinert med Desert Hillclimb. Begge innstalleres med VCM Manager.

 

En ganske artig kombinasjon. :!:

 

Nr. 2:

 

Airwolf Valley og selvsagt Airwolf.

:love:

 

Føste må innstalleres manuelt, eller kanskje det også går med GTA: Mod Installer.

 

Grunnen til at jeg ikke har lagt ut link til mod-installeren er at jeg ikke fikk åpnet rar-filen når jeg hadde lastet den ned, men et kjapt google -søk skal du nok finne den. En som funker.

 

Deluxe-mods er også å anskaffe, noe som bytter ut det meste. Finner det kjapt med google.

 

Det var noe av det jeg hadde på hjertet, Vice City kan bli så fantastik mye bedre med et lass med mods. :love::)

 

Edit: Her kan GTA Vice Car Editor lastes ned. For de som ikke vet hva det er: Program hvor man kan endre hastigheten på bilene, kontroll, styring osv. :)

 

Ny edit: For de som trenger hjelp til MTA, kikk her!

 

MTA er GTA: III og/eller Vice City online. MTA lastes ned her (OBS! Det er den nyeste versjonen (0.5), så hvis du vil ha en eldre ta et google-søk

For å finne servere på en enkel og grei måte, er ASE (All Seeing Eye) et godt alternativ. Når du har installert begge deler, åpne ASE og velg "Multi Theft Auto, så versjonen av GTA du vil spille, trykk refresh. Da vil det dukke opp en del servere. Velg serveren du vil spille på, og MTA vil automatisk åpne seg. Så velger du nick i "options". Men mange servere går det ikke å "connectes" til, og litt av hvert tullball. :p

 

PS! Du må installere spillet (Vice eller III) på nytt før det vil virke. Hvis du får problemer må du trykke "reset game paths", og "config file" i options i MTA.

Hvis jeg må detaljere mer er det bare å si ifra! Lykke til! :thumbup:

OBSOBS! Du må ikke ha NOEN mods installert hvis du skal spille MTA!!!

Endret av |/|etallica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har modda mitt veldig, men det var på den gamle maskinen. Vet ikke helt om jeg orker å gjøre samme greia på nytt, for det tok ganske lang tid. Det tøffeste er å modde handling.cfg fila. Trimme bilene osv. Har til og med lagt inn andre lyder til kjøretøyene også. Har noen bilder du kan se under her. Har så mange bilder så jeg må begrense det litt :roll: :

 

Vice14.JPG

Vice17.JPG

Vice24.JPG

Vice25.JPG

Vice52.JPG

Vice53.JPG

Vice54.JPG

Vice56.JPG

Vice57.JPG

Lenke til kommentar

Ok. Først må du selvsagt installere greia. :p

 

Så åpner du Min datamaskin som vanligvis befinner seg på skrivebordet.

 

Ikke vet jeg hvor mange disker du har, men etter planen skal du gå inn på stasjonen (C:) (hos meg står det HDD foran).

 

Da får du et lite utvalg av mapper. Finn programfiler, og åpne denne mappen.

 

Så finner du mappen vccm, og den åpnes omhyggelig.

 

Der finner du mappa mods, åpne den.

 

Så åpner du mappen vcm

 

Si at du har lastet ned Audi TT. Du åpner filen med Winrar og henter ut fila, kopierer den inn i vcm, og vips så dukker den opp når du åpner VCM Manager. Der velger du hvilken bil du vil sette den på. Så trykker du på play Vice for å ta deg et slag Vicer'n. ;)

 

 

 

PS! Noen ganger klikker spillet ved loading. Avinnstaller filen du tror ikke funker, men når det skrewer opp skikkelig må du gå inn i ucm, og slette filene. Så installerer du Vice City på nytt. Det eneste som da skjer, er at du må velge hvilke biler mods'ene skal være på på nytt.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...